وزیر بهداشت سوریه با رییس هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد

وزیر بهداشت سوریه با رییس هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد
پنج‌شنبه 27 بهمن 1401 - 13:38

وزیر بهداشت سوریه با رئیس سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه دیدار و گفت وگو کرد.

العالم ـ سوریه

دیدار دکتر حسن محمد القباش وزیر بهداشت سوریه با دکتر پیر حسین کولیوند رئیس سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه برای رایزنی در باره فراهم کردن زمینه حمایت های لجستیکی و امدادی از زلزله زدگان سوریه و کمک رسانی به استان های آسیب دیده صورت گرفت.

پیر حسین کولیوند رئیس سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه بامداد امروز (پنجشنبه) به همراه هشتمین محموله کمک های امدادی هلال احمر ایران به مردم زلزله ده شمال غرب سوریه، وارد فرودگاه حلب شد.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران با هدف بازدید از روند امدادرسانی و حضور در کنار امدادگران در مناطق زلزله‌زده سوریه عازم این کشور شده است.

کولیوند پیش از این و با هدف بازدید از روند امداد رسانی و حضور در کنار امداد گران در مناطق زلزله زده ترکیه، به این کشور سفر کرده بود.

زلزله شهر حلب ۵۴ ساختمان این شهر را به کلی ویران کرده و موجب کشته شدن ۵۰۰ نفر و مصدوم شدن شماری زیادی از شهروندان این شهر شده که ۷۵۰ نفر از آنها در بیمارستان بستری هستند.

آخرین آمارهای منتشر شده از افزایش شمار کشته های زمین‌لرزه مهیب دوشنبه (17 بهمن ماه 1401) ترکیه و سوریه به بیش از 40 هزار نفر حکایت دارد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اواخر سه شنبه گذشته اعلام کرد که تلفات زمین‌لرزه مرگبار در این کشور به ۳۵ هزار و ۴۱۸ نفر رسیده است و ۱۰۵ هزار و ۵۰۵ زخمی تاکنون ثبت شده است.

در همین حال، دیده‌بان حقوق بشر سوریه (SOHR)، در گزارشی اعلام کرد که تاکنون تلفات زمین‌لرزه مرگبار در سوریه به پنج هزار و ۴۱۷ نفر رسیده است.

پربیننده ترین خبرها