گزارش العالم از خدمات انجمن های خیریه به زلزله زدگان لاذقیه سوریه

پنج‌شنبه 27 بهمن 1401 - 20:30

خبرنگار شبکه خبری العالم از حضور تیم هایی از انجمن های خیریه و احزاب جوانان خبر داد که با دایر کردن آشپزخانه های بزرگ به کمک رسانی در زمینه ارایه غذا به زلزله زدگان و آسیب دیدگان مبادرت کرده اند.

العالم - سوریه

بنابر این گزارش، یکی از این تیم ها وابسته به موسسه خیریه العرین است که چندین آشپزخانه را در مناطق مختلف لاذقیه برای ارائه غذاهای آماده و سایر کارهای امدادی تأسیس کرده است.

نضال خرطبيل، رئیس یکی از بخش‌های موسسه خیریه «العرین» در گفت‌وگوی مستقیم با حسام زیدان خبرنگار شبکه العالم خاطرنشان کرد: «ما به‌ عنوان یک سازمان بشردوستانه و خیریه از همان ساعات اولیه فاجعه زلزله، مستقیماً از طریق گروه‌های اعزامی کار امدادرسانی را آغاز کردیم. خیریه ما به سوی مکان های آسیب دیده و تخریب شده شتافت تا به امدادرسانان دولتی و افراد بومی حاضر در محل کمک کند.»

نضال با بیان این که این فاجعه یک بلای طبیعی بود که همواره برخی ها برای کمک رسانی به هم وطنان و هم نوعان مبادرت کردند، خاطرنشان کرد: «پیش از این ما با محاصره و جنگ در سوریه مواجه بودیم و به بلایای انسانی عادت کرده بودیم، اما به طور مستقیم و از نزدیک متوجه حجم زیاد آسیب هایی که به این مناطق وارد شد، نبودیم. حسّ انسان دوستی ما را بر آن داشت که در اینجا برای کمک حاضر شویم و از نزدیک عمق فاجعه را درک کنیم.»

وی افزود که پس از عملیات نجات، مجروحان را مستقیماً با ماشین شخصی خودمان، با موتور سیکلت، آمبولانس و ماشین های دولتی به بیمارستان های دولتی و خصوصی انتقال دادیم و کمپین اهدای خون و دارو راه اندازی کردیم. همچنین برای تامین داروهایی که در بیمارستان‌های دولتی موجود نبود، اقدام و همزمان پناهگاه‌هایی برای اسکان مجروحان ایجاد کردیم. ما در هر استراحتگاه، آشپزخانه‌های صحرایی راه‌اندازی کرده‌ایم و در حال تهیه غذای آماده برای آسیب دیدگان هستیم.

پربیننده ترین خبرها