عبدالملک الحوثی: گروه های تکفیری ساخته دست آمریکا و هم پیمانانش هستند/ دشمنان با ترویج جرایم اخلاقی به دنبال هتک حرمت به جوامع بشری هستند/ شبیخون فرهنگی و دینی علیه امت های عربی و اسلامی خطرناک ترین شبیخون هاست/مردم فلسطین با فداکاری و عملیات شهادت طلبانه با دشمن مقابله می کنند

عبدالملک الحوثی: گروه های تکفیری ساخته دست آمریکا و هم پیمانانش هستند/ دشمنان با ترویج جرایم اخلاقی به دنبال هتک حرمت به جوامع بشری هستند/ شبیخون فرهنگی و دینی علیه امت های عربی و اسلامی خطرناک ترین شبیخون هاست/مردم فلسطین با فداکاری و عملیات شهادت طلبانه با دشمن مقابله می کنند
جمعه 28 بهمن 1401 - 19:46

عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن، جمعه شب در یک سخنرانی به مناسبت سالگرد شهادت "سید حسين بن بدرالدين الحوثی" موسس و بنیانگذار جنبش انصارالله گفت : آمریکاییها و هم پیمانانشان حاکمیت کشورها را نقض وسفیران آن ها در هر موضوعی دخالت می کنند.

العالم - یمن

عبدالملک الحوثی با اشاره به نقش مهم نیروی ایمانی و عقیدتی درمقابله با چالش ها وخطرات ، به نقش برجسته شهید حسین بن بدر الدین الحوثی اشاره کرد و افزود: فعالیت های این رهبر شهید درحالی صورت گرفت که هژمونی آمریکایی و اسرائیلی با عناوین تصنعی وارد مرحله ای جدید شده بود که مهمترین آن مبارزه با تروریسمی بود که خود آنها آنرا به‌ وجود آورده بودند.

وی اظهار داشت : آمریکاییها مزدوران و نادانان را بر ملتها تحمیل می کنند تا به این ملتها ضربه های سنگینی وارد کنند.

وی گروههای تکفیری را ساخته دست آمریکا، رژیم اسرائیل و کشورهای غربی دانست و گفت : دشمنان با ایجاد بحران های سیاسی ، از این بحران ها برای مشغول کردن ملت ها و دور کردن آن ها از مسیر سازندگی و پیشرفت سوء استفاده می کنند.

الحوثی اظهار داشت : دشمنان با حمله نظامی به بسیاری از کشورهای اسلامی ، صدها هزار نفر از مردم این کشورها را کشتند.

شبیخون فرهنگی و دینی بدترین نوع شبیخون هاست

عبدالملک الحوثی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شبیخون و تهاجم فرهنگی و دینی دشمنان علیه امت های عربی و اسلامی ، این نوع شبیخون را از خطرناک ترین شبیخون ها دانست.

وی از جمله این شبیخون ها به شیوه های آموزشی در کتاب های درسی اشاره کرد و گفت که شیوه های آموزشی بخشی از این شبیخون فرهنگی هستند و دشمن تلاش کرد تا مساله فلسطین را از کتاب های آموزشی در اکثر کشورهای عربی حذف کند.

وی افزود : دشمنان در تاریخ به ویژه در تاریخ یهودیان و جنایت های آن ها ایجاد شک و تردید می کنند.

وی تصریح کرد: دشمنان به بهانه آزادی بیان، در دین، رسالت الهی و قرآن کریم شبهه ‌افکنی کرده و با شعار آزادی بیان، به نمادهای دینی توهین می‌کنند.

دشمنان جوامع عربی و اسلامی با سوزاندن قرآن، به دنبال خدشه‌دار کردن قداست آن در قلوب مسلمانان هستند.

دشمنان در راستای تهاجم فرهنگی یا ترویج به اصطلاح لیبرالیسم آمریکا، که در تضاد با ارزش‌های اسلامی است، اقدام می‌کنند و برای این هدف، روزنامه‌ها و سایت‌های اینترنتی را به خدمت می‌گیرند.

دشمنان با ترویج جرایم اخلاقی به دنبال هتک حرمت به جوامع بشری هستند

الحوثی تصریح کرد : دشمنان امت های عربی واسلامی، فساد اخلاقی و جنایات اخلاقی از جمله زنا و به اصطلاح همجنس‌گرایی را ترویج می‌کنند و به دنبال تحت فشار قرار دادن کشورها برای پذیرش این پدیده‌ها هستند که این یکی از بدترین جنایات علیه بشریت است.

وی ادامه داد : دشمنان از طریق ترویج جرایم اخلاقی، می‌خواهند به جوامع بشری هتک حرمت کنند و ارزش‌های عزت و کرامت را از آنها سلب کنند.

الحوثی گفت : آمریکا با تنش آفرینی و درست کردن پرونده‌هایی به دنبال باج‌گیری مالی از ملت‌ها هستند که نمونه آن، پرونده لاکربی بود که از این طریق، از لیبی باج گرفتند.

وی افزود : سکوت در برابر شبیخون دینی و دنیوی علیه ملت های عربی و اسلامی به نوعی به منزله تسلیم شدن در برابر دشمنان است.

دشمنان مزدورانشان را در کشورهای عربی و اسلامی در پست‌های مسئولیت و وزارتخانه‌ها و نهادهای مرتبط با اقتصاد وارد کرده و به دنبال خرابکاری در داخل این کشورها از طریق مزدوران خود است.

آمریکایی ها اقدام به قتل عام ملت ها از طریق محاصره اقتصادی، شیوع بیماری و گرسنه کردن ملت ها کردند و عامل بسیاری از جنگ ها و فتنه ها و جنایات هستند تا شرکت های اسلحه سازی شان سود کنند، آمریکاییها و مزدورانشان عامل نقض حقوق ملتها در زمینه آزادی و استقلال هستند که فلسطین نمونه بارز آن است.

وی افزود: آمریکایی‌ ها و غرب در تلاش هستند تا مواد مخدر را در جوامع عربی و اسلامی گسترش دهند تا این گونه مواد دردسترس مصرف کننده قرار گیرند و در نتیجه باعث فساد قشر جوان شوند.

وی همچنین با اشاره به تلاش آمریکایی‌ها برای آسیب زدن به تولیدات داخلی و کشاورزی و جلوگیری از خودکفایی کشورها گفت : آن ها می‌خواهند کشورهای ما تولیدکننده محصولات و کالاهای آنها باشد.

مردم فلسطین با فداکاری، ثبات و عملیات شهادت طلبانه با دشمن مقابله می کنند

الحوثی همچنین با اشاره به حق مردم فلسطین در برخورداری از آزادی، استقلال و زندگی شرافتمندانه و مقابله آنان با دشمن با فداکاری ، مقاومت و پایداری و اجرای عملیات شهادت طلبانه ، گفت : اما آمریکا و اسرائیل مانع تحقق این حق می شوند، آمریکاییها در زندان هایشان کرامت انسانی را نقض می کنند که نمونه آن زندان های ابوغریب و گوانتانامو است، آمریکاییها، صهیونیستها و مزدورانشان مرتکب پلیدترین موارد نقض حقوق بشر می شوند ، آن وقت با مردم درباره حقوق بشر صحبت می کنند، آمریکایی ها بزرگترین قاتل زنان هستند ، آن وقت درباره حقوق زنان حرف می زنند، قتل زنان در فلسطین توسط "اسرائیل" ادامه دارد و زنان فلسطینی هر روز از اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست ها رنج می برند ولی هیچ طرفی درباره حقوق این زنان صحبت نمی کند.

وی اظهار داشت : آمریکایی‌ها به فناوری‌های ناسالمی مانند اورانیوم غنی‌شده در عراق و سلاح‌های ممنوعه در یمن و کشورهای منطقه متکی هستند.

وی ادامه داد : آمریکا در ژاپن از سلاح هسته‌ای استفاده کرد و همه مردم هیروشیما و ناکازاکی را کشت. قدرت‌های استکبار از تسلیحات ممنوعه در فلسطین، عراق و یمن استفاده کردند و با استفاده از سلاح‌های مرگبار مرتکب نسل‌کشی شدند.

وی تصریح کرد : آن دوره گذشت که فقط اخبار تعدی به ملت ها را بشنویم ، اکنون وارد مرحله مسئولیت پذیری در قبال ملت ها و مقابله با خطرات علیه آنها شده ایم. هرج و مرج باعث شده بسیاری از جوانان ما قربانی روند گمراه سازی دشمنان شوند.

وی همچنین از قرآن کریم به عنوان بالاترین منبع آگاهی و بصیرت برای مقابله با دشمنان یاد کرد و گفت : قرآن کریم پایه و ستون اصلی ارزش ها و اصول ماست.

توطئه های دشمنان با بهره برداری از اختلافات داخلی در جوامع عربی و اسلامی صورت می گیرد

عبدالملک الحوثی درباره خطر اختلافات داخلی درجوامع عربی و اسلامی هشدار داد و گفت که 90 درصد توطئه های دشمنان علیه ما با بهره برداری از همین اختلافات داخلی است.

وی افزود : بزرگترین مشکلی که ملت های ما از آن رنج می برند، اشخاصی هستند که فرمانبردار آمریکا هستند.

الحوثی بر لزوم مجهز شدن به سلاح آگاهی، روحیه عمل گرایی و مسئولیت پذیری برای رویارویی با دشمنان درمیدان نبرد رسانه ای تاکید کرد و گفت : درصورتیکه با دیدگاه قرآنی حرکت کنیم ، پیروز خواهیم شد زیرا قرآن نور خداست که هرگز خاموش نمی شود.

رهبر انصارالله یمن درباره میانجی گری عمان درخصوص یمن گفت : ما در مرحله آتش بس قرار نداریم، ولی به خاطر میانجی گری عمان درمرحله کاهش تنش قرار داریم.

وی با تاکید بر پایبندی به مسائل انسانی در کلیه مذاکرات ، گفت : به طرف عمانی فرصت می دهیم تا خواسته های ما را در این پرونده محقق کند. ولی درصورتیکه کشورهای متجاوز برای تفاهم جدی و عملی در مسائل انسانی و معیشتی اقدام نکنند، صبر ما هم به اتمام می رسد.

وی همچنین از آزادی به عنوان یکی از اصول دین یاد کرد و گفت : درصورتیکه دشمنان صلح می خواهند، راهش این است که به تجاوز، محاصره و اشغالگری پایان دهند.

پربیننده ترین خبرها