افتتاح اولین کنیسه در ابوظبی در میان انتقادات گسترده!

افتتاح اولین کنیسه در ابوظبی در میان انتقادات گسترده!
شنبه 29 بهمن 1401 - 13:41

روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست"  فاش کرد اولین مراسم عبادی یهودیان امروز شنبه در کنیسه ای که پیشتر در ابوظبی افتتاح شده بود، برگزار می شود. در حالی که در تل آویو از این موضوع بسیار استقبال شده است، بسیاری در امارات و دیگر کشورهای عربی از ابوظبی به سبب این اقدام به شدت انتقاد کرده اند. 

العالم _ امارات

به نوشته روزنامه اسرائیلی "جروزالم پست" ، کنیسه موسی بن میمون بخشی از به اصطلاح "خانه خاندان ابراهیمی" در جزیره سعدیات امارات است که شامل یک کنیسه، یک مسجد و یک کلیسا می شود.

این کنیسه پنجشنبه گذشته در حالی افتتاح شد که “محمد بن زايد” در مراسم افتتاحیه غایب بود و “سيف بن زايد”، برادرش، وزير کشور امارات جای او را گرفت.

موسى بن ميمون (متولد 1138 م در قرطبه و فوت شده در 1204 م در مصر) یکی از فلاسفه يهود اندلس در قرون وسطى است که از علمای متنفذ یهود محسوب می شود و در غرب او را به نام ميمونيديس می شناسند.

این اقدام امارات به طور گسترده در محافل اسرائیلی در سراسر جهان مورد ستایش قرار گرفته است. خاخام دیوید روزن، رئیس بخش بین الملل امور ادیان کمیته یهودیان آمریکا، در مورد افتتاح این کنیسه نوشت: «هیچ مکان این چنینی در کل جهان وجود ندارد، مکانی که سه عبادتگاه مجزا داشته باشد که دولت امارات آن را راه اندازی کرده است و مرکز گفتگوی بین ادیان نیز نزدیک آن است، سه ساختمان شگفت انگیز!

در این میان بسیاری از تصمیم امارات در افتتاح کنیسه یهودیان کنار خانه ابراهیمی انتقاد کرده اند.

سمیر القاصدین فعال کویتی در توییتر نوشت: «کدام خاندان ابراهیمی؟! علما باید با این ادعاهای بدعت آمیز مبارزه کنند، ادعاهایی که مخالف دین اسلام است.

شیخ احمد بن حمد الخلیلی، مفتی سلطان نشین عمان، در توئیتی از اقدام اماراتی ها به شدت انتقاد کرد و نوشت: «شکست خوردگان چگونه ترویج می کنند که اسلام پاک همنشین یهودیت و مسیحیت است، بی اعتنا به این سخن خداوند متعال:دین نزد خدا اسلام است. در همین حال در قرآن هشدار داده شده است که امت مسلمان یهودیان و مسیحیان را به دوستی نگیرند.

پربیننده ترین خبرها