هشدار بلینکن به چین درباره حمایت از روسیه در جنگ اوکراین

هشدار بلینکن به چین درباره حمایت از روسیه در جنگ اوکراین
يکشنبه 30 بهمن 1401 - 03:32

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با مدیر کمیسیون مرکزی امور خارجی چین درباره عواقب هرگونه حمایت چین از روسیه در جنگ اوکراین و کمک پکن به مسکو برای دور زدن تحریم‌ها، به وانگ هشدار داد

العالم - آسیا

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد یکشنبه با «وانگ یی» مدیر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب کمونیست چین در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار و گفتگو کرد.

وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای درباره این دیدار مدعی شد که بلینکن نسبت به عواقب هرگونه حمایت چین از روسیه در جنگ اوکراین و کمک پکن به مسکو برای دور زدن تحریم‌ها، به وانگ هشدار داده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «بلینکن همچنین بر اهمیت حفظ گفتگوهای دیپلماتیک و باز نگاه داشتن خطوط ارتباطی بین چین و آمریکا در هر زمانی تاکید کرده است».

بر این اساس، وزیر خارجه آمریکا همچنین در گفتگو با دیپلمات ارشد چینی تاکید کرد که واشنگتن به دنبال درگیری با پکن نیست و قصد ندارد جنگ سرد جدیدی را شروع کند.

وانگ پیش از این نیز طی سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ، با تأکید بر اینکه جنگ اوکراین نباید ادامه پیدا کند، گفت که اقدام آمریکا در سرنگون کردن بالن چینی هیجانی و مضحک بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها