فضاحت اخراج هیات صهیونیستی از نشست اتحادیه آفریقا/ هیات اسراییلی مخفیانه برای ورود به نشست آدیس‌آبابا مبادرت کرد

فضاحت اخراج هیات صهیونیستی از نشست اتحادیه آفریقا/ هیات اسراییلی مخفیانه برای ورود به نشست آدیس‌آبابا مبادرت کرد
يکشنبه 30 بهمن 1401 - 17:53

به دنبال اخراج هیأت رژیم صهیونیستی از نشست اتحادیه افریقا در «آدیس آبابا»، کمیسیون این اتحادیه هرگونه دعوت از نماینده این رژیم برای حضور در این نشست را رد کرد.

العالم ـ آفریقا

«ایبا کالوندو» سخنگوی رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در واکنش به توییت فعالان و روزنامه‌نگاران در این باره تاکید کرد که اتحادیه آفریقا هیچ دعوت یا مجوزی برای حضور نماینده اشغالگران اسرائیلی در نشست در آدیس آبابا صادر نکرده است.

وی در اشاره به اقدام غیرقانونی و خارج از پروتکل رژیم صهیونیستی برای حضور در نشست سران اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا تأکید کرد که حادثه تلاش برای حضور نماینده اشغالگران در نشست سران اتحادیه آفریقا، در روند بررسی نامزدی این رژیم برای عضویت در این اتحادیه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

سی و ششمین نشست سران اتحادیه آفریقا درحالی روز شنبه در آدیس آبابا برگزار شد که پیش از برگزاری برخی از کشورها خواستار لغو عضویت رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر در آن شده بودند.

دبیرخانه اتحادیه آفریقا پیش از برگزاری نشست با فشارهای الجزایر و آفریقای جنوبی، دعوت خود از رژیم صهیونیستی برای شرکت در این نشست را پس گرفته بود.

با این حال هیات رژیم صهیونیستی در میانه‌های جلسه به صورت مخفیانه وارد سالن شد که با اعتراض برخی از اعضا و توسط نیروهای انتظامات به خارج از سالن محل برگزاری نشست هدایت و اخراج شد.

پربیننده ترین خبرها