خشم کاربران فضای مجازی از افتتاح مرکز موسوم به "خانواده ادیان ابراهیمی" در امارات

خشم کاربران فضای مجازی از افتتاح مرکز موسوم به
دوشنبه 1 اسفند 1401 - 21:27

امارات با ادعای ترویج گفت‌وگوی ادیان در این کشور، مرکزی موسوم به "خانواده ادیان ابراهیمی" افتتاح کرد که خشم کاربران شبکه های اجتماعی را برانگیخت.

العالم - امارات

بعد از افتتاح این مرکز در امارات، هشتگ "ملت‌های خلیج‌فارس مخالف عادی‌سازی هستند" در توییتر در بیشتر کشورهای عربی ترند شد. فعالان فضاي مجازی با ایجاد این هشتگ تأکید کردند هدف حکام امارات از این اقدام تقویت عادی‌سازی با رژیم اشغالگر است که رسما در آگوست ۲۰۲۰ با میانجیگری آمریکا آغاز شد.

"محمد بن زاید" رئیس امارات در توییتی که انتقادهایی را برانگیخت، نوشت: "مرکز خانواده ادیان ابراهیمی بنایی برای گفت‌وگوی تمدن‌ها است. ایجاد پل‌های ارتباطی، همزیستی و همکاری میان همه، رویکرد ثابت امارات در مسیر خود است".

کاربری به نام "صفاء الشرفی" در واکنش به این اظهارات محمد بن زاید نوشت: آیا مزدوران سودانی و یمنی و دیگر کشورهای عربی متوجه شدند که صهیونیسم منبع فساد و هرج و مرج در این کشورها هستند.

کاربر دیگری در توییت نوشت: زندان‌های امارات پر از اصلاح‌طلبان است، شما اجازه تأسیس حزب سیاسی را ندادید، اما می‌خواهید مسلمانان از شما پیروی کنند و به نص صریح قرآن کافر شوند که می‌فرماید: مَا كَانَ إِبْرَاهِيمُ يَهُودِيًّا وَلَا نَصْرَانِيًّا وَلَٰكِنْ كَانَ حَنِيفًا مُسْلِمًا وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ.

“سمير القاصدين” فعال کویتی نیز توییت کرد: علما باید با این ادعاهای بدعت‌آمیزی، که با دین اسلام در تعارض است، مبارزه کنند و این مسئولیت بر عهده آنهاست. سکوت علمای دینی در این‌باره مشکوک است.

"احمد بن حمد الخلیلی" مفتی عمان نیز با انتقاد از این اقدام امارات در صفحه رسمی خود در تویتر نوشت: آنها با این اقدام آیه شریفه (إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ ۗ ) "دین نزد خدا همان اسلام است" را نادیده گرفتند . در قرآن هشدار داده شده است که یهودیان و نصاری را به دوستی نگیرید.

کاربری به نام "کویتی حر" نوشت: این اقدام ارتباطی با تسامح ندارد. تسامح آن است که هرکسی آزادانه و در مکانی مشخص، آیین ها و مناسک خود را به اجرا بگذارد. اما مرکز خانواده ادیان ابراهیمی اشتباهی بزرگ است و به مرور مفاهیم تحریف خواهد شد.

برخی نیز بر این باورند که "در حالی امارات تسامح ادعایی با اسرائیل را تبلیغ می‌کند که این رژیم به شکل هدفمند فلسطینیان را به قتل می‌رساند و به شیوه‌های مختلف و ابزارهای موجود آنها را سرکوب می‌کند."

پربیننده ترین خبرها