پوتین پس از حضور بایدن در کی‌یف درباره منازعه اوکراین سخنرانی می‌کند

پوتین پس از حضور بایدن در کی‌یف درباره منازعه اوکراین سخنرانی می‌کند
سه شنبه 2 اسفند 1401 - 07:48

رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی امروز خود در جمع اعضای هر دو مجلس کشور، نخبگان سیاسی و نظامی را در مورد مناقشه اوکراین به روز خواهد کرد.

العالم - اروپا

به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قرار است روز سه‌شنبه، یک روز پس از حضور جو بایدن در کی‌یف، درباره عملیات نظامی مسکو در اوکراین سخنرانی و اهداف دومین سال این عملیات را مشخص کند.

بنا بر اعلام کرملین، پوتین در سخنرانی روز سه شنبه در جمع اعضای هر دو مجلس کشور، نخبگان سیاسی و نظامی روسیه را در مورد مناقشه اوکراین، که بزرگترین رویارویی با غرب از زمان جنگ سرد محسوب می‌شود، به روز خواهد کرد.

او همچنین تحلیل خود را از شرایط جهانی ارائه خواهد کرد و چشم انداز خود را از توسعه روسیه پس از اعمال تحریم های گسترده غرب علیه روسیه بیان خواهد کرد. این سخنرانی قرار است امروز در ساعت 9:00 به وقت گرینویچ در مرکز مسکو آغاز شود.

از سوی دیگر، جو بایدن پس از سفر غیرمنتظره به کیف، به لهستان سفر کرد و روز سه شنبه در مورد اینکه آمریکا چگونه به حمایت از اوکراین پرداخته است، سخنرانی خواهد کرد.
مقامات در واشینگتن و مسکو گفتند که برای جلوگیری از خطر حمله به کی‌یف در زمانی که بایدن در آنجا حضور داشت، پیش از خروج بایدن به روسیه اطلاع داده شد.

پربیننده ترین خبرها