تحقیقات جدید پلیس تونس علیه الغنوشی/ درخواست عفو بین‌الملل برای توقف بازداشت مخالفان

تحقیقات جدید پلیس تونس علیه الغنوشی/ درخواست عفو بین‌الملل برای توقف بازداشت مخالفان
سه شنبه 2 اسفند 1401 - 11:49

پلیس تونس رهبر جنبش النهضه را مجددا احضار کرد، از سوی دیگر، عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: قیس سعید باید فورا حملات سیاسی خود را علیه مخالفان متوقف کند.

العالم - تونس

به گزارش العربی الجدید، پلیس تونس در راستای بازداشت تعدادی از سیاستمداران راشد الغنوشی، رهبر حزب النهضه تونس را احضار و تحقیقات جدیدی را درباره وی آغاز کرد.

از فوریه دستکم ۱۰ شخصیت مخالف تونسی بازداشت شده‌اند.

جنبش النهضه دوشنبه اعلام کرد که پلیس تونس تحقیقات جدیدی را علیه الغنوشی آغاز کرده است.

عماد الخمیری، سخنگوی رسمی النهضه اعلام کرد که این جنبش دلایل احضار الغنوشی را نمی‌داند؛ اما فرد ناشناسی شکایتی را علیه وی ارائه کرده است.

وی گفت: احضار سیاستمداران بسیار ساده شده است، یک شکایت برای تحقیقات کافی است، ما سیاست انتقام علیه الغنوشی و مخالفان قیس سعید، رئیس جمهوری تونس را محکوم می‌کنیم.

یکی از مسئولان النهضه اعلام کرد که این شکایت از سوی سندیکای پلیس ارائه شد.

نوامبر ۲۰۲۲ الغنوشی که قبلا رئیس پارلمان بود در پرونده اعزام جوانان تونسی به جنگ در کنار داعش در سوریه و عراق در مقابل دادگاه قرار گرفت. وی ۱۹ ژوئیه نیز برای بازجویی درباره پرونده پولشویی و فساد احضار شد.

در این راستا عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: قیس سعید باید فورا حملات سیاسی خود را علیه مخالفان متوقف کند. مقامات تونسی تلاش‌های خود را برای سرکوب منتقدین و مخالفان قیس سعید افزایش داده‌اند و دست کم ۱۰ تن را بازداشت کرده‌اند.

در بیانیه این سازمان آمده است: قیس سعید بازداشت شدگان را تروریست می‌داند و آن‌ها را به توطئه برای نابودی کشور متهم می‌کند. بازداشت افراد براساس ادعاهای مبهم با حقوق بشر مغایرت دارد. این بازداشت‌ها تلاشی عمدی برای سرکوب کردن انتقادات است. وکلا و نزدیکان پنج تن از بازداشت شدگان اعلام کردند که حدود ۲۰ تن از پلیس ضد تروریسم به منازلشان یورش برده و برخی از آن‌ها را به مدت ۲۴ ساعت از تماس گرفتن با وکیلشان محروم کرده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها