گروه ۷ در بیانیه‌ای خواستار مقابله با روسیه شد

گروه ۷ در بیانیه‌ای خواستار مقابله با روسیه شد
چهارشنبه 3 اسفند 1401 - 00:42

وزرای خارجه گروه ۷ در بیانیه‌ای از تداوم تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی علیه روسیه خبر داده و از جامعه جهانی خواستند تا در مقابله آنچه که «توسعه‌طلبی بی‌رحمانه» مسکو خواندند، بایستد.

العالم-اروپا

وزرای خارجه کشورهای گروه ۷ سه‌شنبه شب در بیانیه خود اعلام کردند: ما بر درخواست خود از همه کشورها برای محکوم کردن تهاجم روسیه و تلاش آن کشور برای تصرف سرزمین‌ها دیگر با استفاده از زور، تاکید می‌کنیم.

این بیانیه افزود: ما از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم توسعه‌طلبی بی‌رحمانه روسیه و تلاش‌های آن کشور برای انکار موجودیت اوکراین بعنوان یک دولت مستقل و نقض آشکار هنجارهای بین‌المللی را که ضامن صلح جهانی، امنیت و تمامیت ارضی و حاکمیت تمام کشورهاست، رد کنند.

وزرای خارجه کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس، آمریکا و نماینده عالی اتحادیه اروپا در این بیانیه تاکید کردند: ما به اعمال هزینه‌های اقتصادی بیشتر بر روسیه، افراد و نهادها داخلی و خارجی که حمایت سیاسی و اقتصادی از نقض حقوق بین‌الملل به عمل می‌آورند، ادامه خواهیم داد.

گروه ۷ در همراهی با اتحادیه اروپا تحریم‌های گسترده‌ای از جمله علیه صنعت انرژی روسیه وضع کرده است.

اتحادیه اروپا در آستانه برنامه این بلوک بمنظور اعمال دهمین بسته تحریمی علیه روسیه، دچار تردیدهایی در مورد تاثیر این اقدامات محدودکننده شده است.

به گزارش نشریه پولیتیکو، برغم پیش‌بینی‌های اولیه، اقتصاد روسیه در نتیجه اعمال تحریم‌ها و توقف تجارت غرب فرونپاشید و دخالت‌های به موقع بانک مرکزی روسیه، درآمدهای صادرات انرژی و اتکا به بازارهای جدید این ضربه را خنثی کرد.

ایرنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها