تظاهرات خاخام‌های ضد صهیونیسم در اعتراض به گسترش‌ شهرک‌‌سازی اشغالگران

پنج‌شنبه 4 اسفند 1401 - 12:15

شماری از خاخام‌های ضد صهیونیسم در اعتراض به گسترش‌ شهرک‌‌سازی اشغالگران در اراضی اشغالی در مقابل شورای امنیت سازمان ملل تظاهرات کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

یهودیان "ناتوری کارتا" که مخالف صهیونیسم هستند، پرچم فلسطین را در نیویورک به اهتزاز درآوردند و خواستار اقدام شورای امنیت سازمان ملل برای جلوگیری از گسترش شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی شدند.

گفتنی است؛ سه‌شنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد تلاش رژیم صهیونیستی برای قانونی کردن احداث ۹ شهرک صهیونیست نشین در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای از سوی ۱۵ عضو خود احداث این شهرک‌ها را مانعی بر سر «صلح» دانست و افزود که تداوم شهرک سازی های رژیم صهیونیستی راهکار دو دولتی برای حل نزاع بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنین مخالفت خود را با تمام اقدامات یکجانبه از جمله احداث و توسعه شهرک‌های صهیونیست نشین، مصادره اراضی فلسطینی‌ها، قانونی جلوه دادن شهرک‌ها و تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها و کوچاندن آنها اعلام کرد.

شورای امنیت در عین حال نگرانی عمیق خود را نسبت به اعلام رژیم صهیونیستی مبنی بر قانونی بودن ۹ شهرک صهیونیست نشین مذکور و احداث واحدهای مسکونی جدید در شهرک‌های موجود ابراز نمود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها