کابینه نتانیاهو در مسیر محو اشغالگران از صحنه روزگار!

کابینه نتانیاهو در مسیر محو اشغالگران از صحنه روزگار!
پنج‌شنبه 4 اسفند 1401 - 19:04

رزمندگان فلسطینی با عملیات‌های اخیر خود علیه رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان صهیونیست به دشمن نشان دادند که به هر تجاوزش در مدت زمانی کوتاه اما با قدرت پاسخ خواهند داد.

العالمکشکول

رژیم صهیونیستی روز گذشته جنایت جدیدی را در شهر نابلس در کرانه باختری انجام داد که در نتیجه آن 11 شهید و بیش از 100 شهروند فلسطینی زخمی شدند، حمله اخیر پس از عملیات در جنین انجام شد که در آن 9 فلسطینی از جمله یک زن مسن به شهادت رسیدند.

این دو حمله خونین در چارچوب اندیشه رژیم برای نسل کشی مردم فلسطین انجام شده است، همچنین این دو حمله بخشی از استراتژی نظامی اشغالگران است که مبتنی بر حمله با استفاده از خودروهای زرهی، بالگرد و پهباد برای ترور، تخریب منازل و گسترش شهرک سازی است.

تعداد شهرک نشینان صهیونیست در این منطقه، 730 هزار نفر در 176 شهرک و 186 مجتمع است که به خاطر آن 223 ملک فلسطینی مصادره، و حکم مصادره 26424 جریب از اراضی فلسطینیان نیز صادر شده است.

تشدید خشونت و افزایش شهرک سازی لجام گسیخته دو عنصر استراتژی رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به راه حل تشکیل دولت فلسطین از طریق تضعیف ارکان تشکیلات خودگردان، کاهش منابع مالی آن، و کاهش سطح آن به مدیریت مدنی است.

این موضوع بیانگر علت افزایش عملیات های فردی رزمندگان مقاومت فلسطین به عنوان پاسخی مردمی به ددمنشی نیروهای صهیونیست و شهرک نشینان است تا خشم خود را از ناتوانی تشکیلات فلسطین برای حمایت از استراتژی مقاومت و پاسخگویی به دشمن به دنیا نشان دهند.

از سوی دیگر، این عملیات های فردی باعث شد معادله یک کشته اسرائیلی در مقابل 20 شهید فلسطینی به یک کشته اسرائیلی در مقابل 7 شهید فلسطینی تغییر یابد.

همچنین بر اساس آخرین نظرسنجی ها 72 درصد مردم فلسطین با تشکیل سازمان‌های مسلح مانند عرین الاسود در کرانه باختری برای اجرای عملیات علیه ارتش صهیونیستی موافقند، 87 درصد اعلام کردند که تشکیلات خودگردان حق ندارد اعضای این سازمانها را بازداشت کند، 59 درصد گفتند که پیش بینی می کنند که چنین گروههایی در سراسر کرانه باختری تشکیل شود، 79 درصد با تحویل سلاح این گروهها به تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفند.

در 10 سال گذشته 55 درصد با راهکار تشکیل دو کشور فلسطینی و اسرائیلی موافق بودند که این میزان در سه ماه گذشته به 32 درصد کاهش یافته است.

همزمان شهرک نشینان صهیونیست با برپایی تظاهرات علیه کابینه فاشیست نتانیاهو خواستار عدم رویارویی با فلسطینیان شدند که به خاطر ترسشان از عملیات های مقاومت فلسطین است مانند عملیات خیری علقم در ژانویه در محله نبی یعقوب در شمال قدس که به هلاکت 8 صهیونیست و زخمی شدن 12 نفر انجامید.

این علاوه بر شکاف داخلی در رژیم است که باعث شده رئیس سابق رژیم و برخی سیاستمداران اسرائیلی نسبت به امکان وقوع جنگ داخلی هشدار دهند.

کارشناسان معتقدند واکنش رزمندگان فلسطینی به جنایت دشمن صهیونیستی باعث افزایش کشته های دشمن، تعمیق شکاف و بحران داخلی در رژیم و گسترش وحشت شهرک‌ نشینان از عملیات‌های فردی فلسطینیان شده و باعث خواهد شد این رژیم تصمیماتی اتخاذ کند که زودتر گور خود را بکند.

پربیننده ترین خبرها