نظرسنجی: نتانیاهو درصورت برگزاری انتخابات شکست می خورد

نظرسنجی: نتانیاهو درصورت برگزاری انتخابات شکست می خورد
جمعه 5 اسفند 1401 - 17:39

نتایج یک نظر سنجی نشان داد در صورتی که اکنون انتخابات کنست برگزار شود، نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی پیروز نخواهد شد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری فلسطینی "سما"، بر اساس نتایج این نظرسنجی که روز جمعه انجام شده است، همه احزابی که کابینه کنونی را تشکیل داده اند فقط ۵۵ کرسی کسب خواهند کرد، درحالی که هم اکنون ۶۴ کرسی کنست را در اختیار دارند و احزاب مخالف نیز ۶۵ کرسی پارلمان را کسب خواهند کرد.

براساس این نظرسنجی، حزب "یش عتید" به ریاست یائیر لاپید بیشترین کرسی را یعنی ۲۷ کرسی کسب خواهد کرد و حزب لیکود به ریاست نتانیاهو در جایگاه دوم فقط به ۲۶ کرسی دست خواهد یافت درحالی که امروز ۳۲ کرسی در اختیار دارد.

۴۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی اعلام کردند که حکومت نتانیاهو باید تلاش برای تصویب طرحی که به تضعیف دستگاه قضایی منجر می شود را به عنوان شرط گفت و گوی میان ائتلاف خود و مخالفان متوقف کند.

۴۲ درصد نیز معتقدند که این گفت و گوها حتی در صورت تصویب این قانون باید ادامه یابد و دیگر شرکت کنندگان نیز اعلام کردند نمی دانند دولت باید چه اقدامی انجام دهد.

انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی اواسط آبان ماه گذشته برگزار شد که در آن اردوگاه سیاسی تحت رهبری نتانیاهو با کسب ۶۴ کرسی بر اردوگاه رقیب خود متشکل از ائتلاف «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشبرد امور وقت و «بنی گانتس» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی پیروز شد. ائتلاف لاپید و گانتس در این انتخابات ۵۱ کرسی را کسب کردند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها