ورشو تاکنون ۴ دستگاه تانک لئوپارد ۲ به اوکراین تحویل داده است

ورشو تاکنون ۴ دستگاه تانک لئوپارد ۲ به اوکراین تحویل داده است
جمعه 5 اسفند 1401 - 19:39

"ماتئوش موراویسکی" نخست وزیر لهستان روز جمعه هم راستا با افزایش حمایت کشورهای غربی از کی یف در نخستین سالگرد حمله روسیه به اوکراین، گفت که کشورش تاکنون ۴ دستگاه تانک لئوپارد ۲ به اوکراین تحویل داده و برای انتقال شمار بیشتری هم آمادگی دارد.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ موراویسکی در دیدار از کیف به ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفت که لهستان و اروپا در کنار شما ایستاده و تا پیروزی کامل بر روسیه از اوکراین حمایت می کند.

لهستان ماه گذشته (ژانویه) گفت قصد دارد امکان آموزش نظامیان اوکراین برای بهره برداری از تانک لئوپارد ۲ را به مدت ۵ هفته فراهم کند.

موراویسکی همچنین خواستار تصویب بسته تازه و نیرومندتر تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه شد که اکنون دهمین دور از تحریم ها را علیه مسکو را بررسی می کند.

به گزارش خبرگزاری تاس؛ الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس روز پنجشنبه به رسانه‌های چین گفت که مینسک در روزهای اخیر شاهد هیچ گونه افزایش فعالیت نظامی قابل توجه در لهستان، لیتوانی و اوکراین که باعث ورود بلاروس به جنگ شود، نبوده است.

لوکاشنکو که سال گذشته به روسیه اجازه داد از خاک بلاروس برای اعزام نیرو به اوکراین استفاده کند و بارها گفته که ارتش کشورش فقط در صورت حمله به بلاروس، وارد جنگ خواهد شد، دستور تشکیل نیروهای جدید دفاعی داوطلب را برای آگاهی همگانی درباره نحوه «استفاده از سلاح‌» و آمادگی برای واکنش به اقدامات تهاجمی و کمک به نظم عمومی در شرایط صلح صادر کرده است.

اتحادیه اروپا، آمریکا و دیگر کشورها تحریم‌هایی را علیه بلاروس به بهانه حمایت از روسیه در جنگ اوکراین اعمال کرده‌اند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در دیداری از پیش اعلام نشده از کی یف، حامل پیام حمایت پایدار از اوکراین بود و اعلام کرد که کمک‌های نظامی بیشتری در اختیار نیروهای اوکراینی قرار خواهد داد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها