جنگ اوکراین؛ نبرد موجودیت| آیا روسیه در آن شکست خواهد خورد؟

جنگ اوکراین؛ نبرد موجودیت| آیا روسیه در آن شکست خواهد خورد؟
شنبه 6 اسفند 1401 - 18:56

کارشناسان و ناظران با بیان اینکه جنگ روسیه و اوکراین به یک نبرد موجودیت تبدیل شده است، تاکید کردند که روسیه هیچگاه نبردی سرنوشت ساز را نباخته است.

العالم ـ نظرکده

کارشناسان سیاسی بر این عقیده اند که جنگ روسیه و اوکراین پس از گذشت یک سال وارد مرحله حساس و مهمی شده است. بر شدت جنگ افزوده شده است بویژه که روسیه دستاوردهای بزرگی در چندین نقطه به ثبت رسانده است.

تعیین فرمانده ای جدید برای ریاست ستاد کل ارتش روسیه مساله ای بسیار مهم است. همچنین سخن ولادیمیر پوتین درباره جنگ اوکراین نیز از اهمیت بالایی برخوردار است؛ وی تاکید کرد که این جنگ یک نبرد موجودیت برای روسیه به شمار می آید.

تمام این نشانه ها حاکی از آن است که این جنگ وارد مراحل تازه ای خواهد شد زیرا یک نبرد موجودیت و یک نبرد اساسی برای روسیه و اوکراین و نیز حامیان اوکراین به شمار می آید.

کارشناسان سیاسی خاطرنشان کردند که آتش جنگ در میدان ها شعله ور شده است و دور تازه ای از جنگ در راه است تا طرفین بُرد خود را به اثبات برسانند هرچند که کفه ترازو در چندین نقطه نبرد به جانب روسیه متمایل است.

ناظران سیاسی از آلمان و غرب خواستند تا در جنگ با روسیه از تاریخ درس عبرت بگیرند و تاکید کردند که روسیه در طول تاریخ هیچ جنگ سرنوشت سازی را نباخته است. در جنگ جهانی دوم ارتش شوروی وارد برلین شد و هیتلر شکست خورد. پیش از آن نیز اقدامات ماجراجویانه ناپلئون بناپارت به شکست انجامید و نیروهای روسیه وارد پاریس شدند.

کارشناسان افزودند: ممکن است روسیه در برخی نبردها شکست بخورد اما در طول تاریخ هیچ نبرد سرنوشت سازی را نباخته است. روسیه در جنگ اوکراین در حال دفاع از خود است و می خواهد به عربده کشی غرب پایان دهد. غرب گمان می کند که می تواند سرنوشت تمام کشورهای جهان را تعیین کند و از یک ارز کاغذی به اسم دلار برای مجازات کشورهایی استفاده می کند که با سیاست هایش مخالفت می کنند.

کارشناسان پیش بینی کردند که این جنگ سبب خواهد شد تا برخی کشورها از انجام معاملات با دلار به عنوان یک ارز بین المللی خودداری کنند که این امر یک ضربه نهایی برای کشورهایی خواهد بود که در این جنگ علیه روسیه وارد عمل شدند.

ناظران با اشاره به شکست فشارهای بین المللی علیه روسیه در جنگ اوکراین، تصریح کردند که فشارها و تحریم های اقتصادی و مالی و فشارها در زمینه انرژی و غیره هیچ سودی نداشت. روسیه جنگ اقتصادی را به خوبی مدیریت کرد؛ اقتصاد روسیه آسیب دید اما اقتصاد اروپا بیشتر متضرر شد. روسیه با برقراری روابط گسترده با تمام کشورهای جهان از جمله آمریکای لاتین و افریقا و آسیا و جهان عرب توانست نبرد سیاسی را نیز مدیریت کند. درست است که در مجمع عمومی سازمان ملل 140 کشور علیه روسیه رای دادند اما جمعیت کشورهایی که با قطعنامه ضد روسیه مخالفت کردند، 56 درصد ساکنان جهان را تشکیل می دهند.

کارشناسان سیاسی تاکید کردند که بایدن گمان می کرد که ارزش دلار آمریکایی به 200 روبل برسد؛ اما از ابتدای بحران تاکنون ارزش دلار از 70 یا 80 روبل بالاتر نرفت.

پربیننده ترین خبرها