رسانه های صهیونیستی: دبیرکل حزب الله به ضعف داخلی اسرائیل پی برده است

رسانه های صهیونیستی: دبیرکل حزب الله به ضعف داخلی اسرائیل پی برده است
شنبه 6 اسفند 1401 - 16:38

رسانه های رژیم صهیونیستی با اشاره به سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نوشتند: دبیرکل حزب الله با نگاه به بحران شدید حاکم در اسرائیل به ضعف داخلی ما پی برده و ما را تهدید می کند و میلیون ها اسرائیلی احساس می کنند که به آخر خط رسیده اند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در مقاله ای با اشاره به سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نوشت: دبیرکل حزب الله با نگاه به بحران شدید حاکم بر حوزه قانونگذاری و سیاسی، به ضعف داخلی اسرائیل پی برده و بر همین اساس به تهدید ما پرداخته است.

این رسانه صهیونیستی مدعی ورود سامانه های پدافندی ایران به لبنان شد و افزود: سخنان (سید حسن) نصرالله همراه با اقدامات عملی مانند ورود سامانه‌های پدافند هوایی ایران به لبنان بود. ورود این سامانه ها موجب تضعیف برتری هوایی نیروی هوایی اسرائیل می شود. علاوه براین، ده‌ها نقطه دیده‌بانی حزب‌الله در امتداد مرز لبنان با (فلسطین اشغالی) برقرار شد.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز در مقاله‌ای به سخنان سید حسن نصرالله پرداخت و نوشت: دبیرکل حزب الله با تمام توان دست بر نقطه ضعف و بحران عمیق جاری در درون اسرائیل گذاشته است.

این روزنامه همچنین به یادآوری سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیرش نسبت به سست تر بودن رژیم صهیونیستی از "خانه عنکبوت" پرداخت و نوشت: بحران‌های داخلی در اسرائیل هر هفته خطرناک‌تر می‌شود.

سید حسن نصرالله در جشن سالروز آزادسازی جنوب لبنان از دست دشمن صهیونیست در ۲۵ ماه مه سال ۲۰۰۰ میلادی، ساختار رژیم اسرائیل را "سست تر از خانه عنکبوت" توصیف کرده بود، از آن زمان به بعد این تعبیر در اذهان جمعی صهیونیستها حک شده و حالا نیز درپی سخنان اخیر دبیرکل حزب الله لبنان، در رسانه های این رژیم مجددا مطرح شده است.

روزنامه صهیونیستی معاریو همچنین با اشاره به یاس و ناامیدی حاکم بر فضای عمومی رژیم اسرائیل و "برهه خطرناک و وحشتناک کنونی" برای این رژیم نوشت که ممکن است این برهه به ایجاد شکافی عظیم در ساختار رژیم اسرائیل و درنهایت فروپاشی و نابودی رؤیای صهیونیسم منتهی شود.

این رسانه صهیونیست در اشاره به سخنان اخیر سید حسن نصرالله درباره ضعف و زوال صهیونیستها و مبارزه مسلحانه رزمندگان فلسطینی در کرانه باختری و غزه علیه رژیم صهیونیستی نوشت: "با وجود غریو شادمانی (در سخنرانی دبیرکل حزب الله) و صدای انفجارهای پی در پی در اطراف ما (در غزه و کرانه باختری)، تشکیلات کابینه اسرائیل لحظه ای دست از بحران و اختلاف بر نمی دارد. هر روز با یک قانون جدید، یک اقدام جنون آمیز دیگر، اسرائیلی ها را به خیابان می آورند. این بحران می رود که همه چیز را ویران کرده و شهر را با ساکنانش طعمه آتش کند. "

روزنامه صهیونیستی "معاریو" نتیجه گیری کرد: "میلیون ها اسرائیلی احساس می کنند به آخر خط رسیده اند، افکار عمومی در ذهن خود، سابقه چنین بحرانی را ندارد".

عامی آیالون، رئیس سابق دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به "شاباک" نیز با اشاره به اعتراضات صهیونیستها در سرزمیتهای اشغالی گفت: "همه ما باید نگران باشیم، فشار جمعی به سطح بی سابقه ای رسیده است. به همین دلیل، وقتی افراد حس می کنند که مسیر دیگری برای متوقف کردن روند نابودکننده جاری ندارند، ممکن است افرادی هم پیدا شوند که این نگرانی و ناامیدی را به ابزار خشونت تبدیل کنند. "

به گزارش ایرنا، ائتلاف حاکم راست افراطی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» از زمان روی کار آمدن، یک سری اقدامات و تصمیماتی را اتخاذ کرده که از نظر جناح اپوزیسیون و رئیس رژیم صهیونیستی باعث خواهد شد که این رژیم به سمت تشدید بحران داخلی و حتی جنگ داخلی حرکت کند.

تصمیم کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی رژیم صهیونیستی هم اکنون به محور تنش‌های سیاسی و اختلاف نظرها بین ائتلاف حاکم و جناح اپوزیسیون منجر شده است.

در هفته های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو بوده است.

این تظاهرات‌ ها در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی هدف کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی را تضعیف آن و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر ۴ پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند.

پربیننده ترین خبرها