اذعان دشمنان به قدرت موشکی و پهپادی ایران

اذعان دشمنان به قدرت موشکی و پهپادی ایران
شنبه 6 اسفند 1401 - 19:02

سردار حاجی‌ زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در یک برنامه تلویزیونی از موشک کروز "پاوه "رونمایی کرد و رسانه ملی نیز تصاویری از آغاز به کار این موشک و انهدام هدف و پرواز موفق پهباد "شاهد 149" منتشر کرد.

العالم - ایران

صرف نظر از ذکر جزئیات این موشک و پهپاد، تجربه ثابت کرده است که وقتی فرماندهان نظامی ایرانی از یک موفقیت و دستاورد نظامی سخن می گویند، حرف بیهوده نمی زنند. اما آنچه برای ما اهمیت دارد، مواضع و اظهارات مسئولان غربی دراین باره است.

فراموش نکرده ایم که غربی ها در برهه ای نه چندان دور ، گمان می کردند که موشک های ایرانی کاغذی هستند و هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی فوتوشاپ هستند. به عنوان مثال، برایان هوک ، فرستاده ویژه امریکا در امور ایران ، مدعی شده بود که تهران در شلیک موشک ها برای نشان دادن توانایی های موشکی خود از فوتوشاپ استفاده کرده است!

این درحالیست که "رید لودویک" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته بود که پنتاگون گزارش هایی در اختیار دارد که از دستیابی ایران به موشک های ما فوق صوت حکایت دارد، ولی با " دیده تردید به آن می نگرد".

ایران زحمت پاسخ دادن به این اظهارات را به خود نمی دهد. بلکه درستی اطلاعات اعلام شده از سوی این کشور درباره موشک های نقطه زن درحمله به پایگاه آمریکایی "عین الاسد"و هدف قرار دادن مواضع تروریست ها در سوریه و شمال عراق ثابت شده است. همه از میزان دقیق بودن این موشک ها اطلاع دارند.

همچنین استفاده ایران از این پهپادها در حمله به مقرهای گروه های تروریستی در شمال عراق در برهه اخیر، نشان داد که ایران به یک نوع سلاح خوفناک جدید دست یافته است که می تواند قدرت بازدارنده باشد که نمی توان آنرا دست کم گرفت و می تواند معادلات را در زمینه رویارویی تغییر دهد.

این مساله ، غربی ها را بر آن داشت که در اظهارات سابق خود بازنگری کند و تسلیم واقعیت ها شود.

بنابراین ، دیگر نمی بینیم که کسی در اظهارات مسئولان ایرانی درباره دستاوردهای دفاعی شک و تردید کند. بلکه کار به جائی رسید که پنتاگون اعلام کرد که موشک های ایران و پهپادهای آن از مهم ترین تهدیداتی است که پیش روی آمریکا و هم پیمانانش در خلیج فارس قرار دارد.

غربی ها مدعی شدند پهپادهایی که روسیه در جنگ با اوکراین از آن استفاده کرده است، ساخت ایران است، با اینکه اوکراین صراحتا اعلام کرده است که نمی توان تایید کرد که پهپادهای استفاده شده از سوی روسیه درجنگ با آن کشور ، ساخت ایران است.

مساله قابل توجه در این میان، اقرار ضمنی غرب به توانایی های نظامی ایران است که در همه دستاوردهایی که ایران رونمایی می کرد، ابراز تردید می کرد اما امروزه ترجیح می دهد که سکوت اختیار کند.

در پایان صرفا به این گفته اکتفا می کنیم که " ومناقب شهد العدو بفضلها والفضل ما شهدت به الأعداء" ... فضیلت آن است که دشمن هم از آن سخن گفته و درباره آن گواه دهد.

پربیننده ترین خبرها