هشدار کولاک و طوفان در کالیفرنیا، تگزاس و اوکلاهمای آمریکا

هشدار کولاک و طوفان در کالیفرنیا، تگزاس و اوکلاهمای آمریکا
شنبه 6 اسفند 1401 - 21:53

اداره ملی هواشناسی آمریکا درباره کولاک و طوفان برف در  ایالت های کالیفرنیا، تگزاس و اوکلاهما هشدار داد.

العالم ـ آمریکا

پیش بینی های کارشناسان هواشناسی آمریکا برای روزهای شنبه و یکشنبه (پایان هفته میلادی ) حاکی است که کولاک برف و باران و وزش باد شدید در ایالت کالیفرنیا ادامه خواهد داشت و روز یکشنبه به ایالت های اوکلاهاما و تگزاس خواهد رسید.

کارشناسان هواشناسی آمریکا، هشدارهای مربوط به کولاک برف در مناطق کوهستانی اطراف لس آنجلس و محدوده سیرا نوادا در شمال کالیفرنیا تا بعد از ظهر شنبه ادامه خواهد داشت.

باب لارسون، کارشناس ارشد هواشناسی در شرکت آکیوودر گفت: این سامانه طوفانی پس از رسیدن به اوکلاهاما و تگزاس، به شکل رعد و برق و احتمالا گردباد خواهد بود.

رسانه های آمریکایی می گویند که به دلیل بارش برف، تعداد زیادی از جاده ها در شهرستان ونچورا در ایالت کالیفرنیا بسته شده اند.

در مناطق کوهستانی لس آنجلس ارتفاع برف به یک متر و ۵۰ سانتیمتر رسیده و بادهای شدید و سرد بر شدت برودت هوا افزوده است.

پیش از این خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرده بود بسیاری از سازمان ها و مراکز آموزشی ایالت های داکوتای شمالی و جنوبی، مینه سوتا و ویسکانسین روز چهارشنبه پیش از رسیدن طوفان تا روز دوشنبه تعطیل شده اند.

سازمان های مدیریت بحران و اوضاع اضطراری این ایالت ها به شهروندان هشدار داده اند که به علت بارش برف و وزش بادهای شدید، یا از ورود به جاده ها خودداری کنند و یا برای رویارویی برای شرایط کولاک آماده شوند.

پیش بینی شده با گذر این طوفان در روزهای آتی به سوی ساحل شرقی، ناحیه های غیربرفگیر، دچار مقادیر خطرناک یخبندان شوند.

به گزارش ایرنا، کارشناسان هواشناسی تشکیل بیش از نیم اینچ (یک سانتی متر) یخ را در برخی نواحی جنوب میشیگان، شمال ایلینویز و برخی ایالت های شرقی آمریکا، پیش بینی کرده اند. تشکیل بیش از ۰.۵ اینچ یخ، طوفان یخ فلج کننده دانسته می شود، زیرا امکان وارد شدن آسیب شدید به درختان و خطوط انتقال نیرو، سرنگونی شمار زیادی تنه درخت و قطع گسترده جریان برق به مدت چندین روز وجود دارد.

وزش باد با سرعت ۵۰ متر بر ساعت ممکن است دمای هوا را به ۴۶ درجه سانتی گراد زیر صفر در برخی نقاط ایالت های داکوتای جنوبی و شمالی و مینه سوتا کاهش دهد.

پربیننده ترین خبرها