آغاز نشست عقبه در اردن در سایه اعتراض ملت فلسطین

آغاز نشست عقبه در اردن در سایه اعتراض ملت فلسطین
يکشنبه 7 اسفند 1401 - 15:49

منابع رسانه‌ای امروز یکشنبه از آغاز نشست تدارک دیده شده آمریکا میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی به میزبانی شهر اردن در بندر عقبه و حضور نمایندگان قاهره و واشنگتن در سایه اعتراضات و محکومیت آن از جانب مردم و گروههای مقاومت فلسطین خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

نشست عقبه صبح امروز با مشارکت رژیم اشغالگر و تشکیلات خودگردان تحت نظارت اردن، آمریکا و مصر آغاز شد.

برپایه گزارش رسانه های عبری، این نشست بر فراهم کردن زمینه‌های امنیتی توقف تنش به ویژه با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان متمرکز است.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند، نشست عقبه، که از ساعت ده صبح آغاز شده و انتظار می‌رود در تا ساعت ۱۷ عصر ادامه داشته باشد، برنامه آمریکا برای کاهش تنش در کرانه باختری و پایان دادن به مقاومت مسلحانه در این منطقه را بررسی می‌کند.

برپایه این گزارش، برنامه آمریکا شامل توقف اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی درباره شهرک‌سازی در کرانه باختری در ازای توقف اقدامات تشکیلات خودگردان علیه این رژیم در سازمان ملل و شورای امنیت را شامل می‌شود.

نشست عقبه در سایه اعتراض شدید ملت فلسطین درحال برگزاری است و هزاران تن از مردم فلسطین بامداد امروز در خیابان‌ها حضور یافتند و مخالفت خود را با همراهی و مشارکت تشکیلات خودگردان با مقامات رژیم صهیونیستی در نشست العقبه اعلام کردند.

این نشست درحالی امروز یکشنبه در اردن با حضور مقامات صهیونیست، ایالات متحده، مصر و کشور میزبان درحال برگزاری است که در تازه ترین جنایت رژیم صهیونیستی در نابلس، ۱۱ فلسطینی شهید و بیش از ۱۰۲ تن دیگر زخمی شدند.

گروه‌های مقاومت با اشاره به اینکه، "این نشست به سود ملت ما نیست، بلکه یک خدمت رایگان به رژیم صهیونیستی است"، تصریح کردند: به جای توافق امنیتی با اسرائیل، تشکیلات خودگردان به سمت اتحاد ملی پیش برود.

گروه‌های مقاومت فلسطین همچنین برگزاری این نشست را ادامه توطئه علیه ملت فلسطین ارزیابی کردند.

پربیننده ترین خبرها