اجلاس امنیتی عقبه؛ تنفس مصنوعی به رژیم در حال فروپاشی صهیونیستی

اجلاس امنیتی عقبه؛ تنفس مصنوعی به رژیم در حال فروپاشی صهیونیستی
يکشنبه 7 اسفند 1401 - 18:10

شهر عقبه اردن امروز میزبان اجلاس امنیتی با حضور مقام‌های رژیم صهیونیستی، آمریکا، مصر، کشور میزبان و تشکیلات خودگردان فلسطین است، این در حالی است که گروه‌های مقاومت این نشست را به خاطر جنایت رژیم در نابلس که به شهادت 11 فلسطینی و زخمی شدن بیش از صدها نفر دیگر انجامید، محکوم کردند.

العالم – کشکول

منابع مطلع اعلام کردند که این نشست در چارچوب تلاش آمریکا برای توقف تنش در کرانه باختری و قدس شرقی و ایجاد تفاهم بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی در راستای منافع آمریکا و رژیم برگزار می شود به ویژه با توجه به تنش هایی که رژیم صهیونیستی را درنوردیده و مردم رژیم تظاهرات گسترده ای را علیه کابینه نتانیاهو برگزار کرده اند.

تشکیلات خودگردان فلسطین مدعی شد که هیأت اعزامی اش به این نشست بر تعهد کشور فلسطین به قطعنامه‌های بین‌المللی به عنوان راهی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیلی و تأسیس کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی در مرزهای 1967 تاکید خواهد نمود.

اما گروه ‌های مقاومت فلسطین شرکت هیات تشکیلات خودگردان فلسطین در این نشست را محکوم کردند و آن را خنجر دیگری به فداکاری‌های مردم فلسطین دانستند و هشدار دادند که این نشست ادامه توطئه علیه مردم فلسطین و آرمان آنها و تلاش جدیدی برای ریشه کن کردن پروژه مقاومت است.

قبل از کشتار نابلس، تشکیلات خودگردان فلسطین از ارائه پیش نویس قطعنامه به شورای امنیت سازمان ملل متحد که در آن اعطای مجوز از سوی مقامات اسرائیلی برای توسعه 9 شهرک غیرقانونی و احداث 10 هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری را محکوم کرده بود، خودداری کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین برای توجیه موضع خود اعلام کرد که این تصمیم در ازای اخذ تعهد از رژیم صهیونیستی در زمینه هایی مانند تعویق شهرک سازی، کاهش حمله به شهرهای فلسطین، بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی، دیدار جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اوایل سال آینده، اتخاذ شده است اما رژیم صهیونیستی اعطای هر نوع امتیاز به طرف فلسطینی را تکذیب کرد که جنایت نابلس بر آن صحه نهاد.

لذا کارشناسان معتقدند که آمریکا و رژیم صهیونیستی، تشکیلات خودگردان فلسطین را فریب دادند تا در صورت مجبور شدن آمریکا به وتوی پیش‌ نویس قطعنامه به ضرر رژیم و به نفع تشکیلات در شورای امنیت، کاخ سفید دچار چالش نشود.

پربیننده ترین خبرها