زلنسکی یک فرمانده ارشد نظامی اوکراین در خط مقدم را برکنار کرد

زلنسکی یک فرمانده ارشد نظامی اوکراین در خط مقدم را برکنار کرد
دوشنبه 8 اسفند 1401 - 08:13

رییس جمهور اوکراین در فرمانی کوتاه از برکناری فرمانده نیروهای مشترک اوکراین که در منطقه دونباس درگیر نبرد هستند، خبر داد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین یک فرمانده ارشد نظامی را که به نبرد علیه نیروهای روس در شرق کشور کمک می‌کرد، برکنار کرد اما دلیلی برای این اقدام ارائه نداد.
زلنسکی در فرمانی یک‌خطی از برکناری ادوارد موسکالیوف به عنوان فرمانده نیروهای مشترک اوکراین که در منطقه دونباس درگیر نبرد هستند، خبر داد.
زلنسکی پیشتر در یک سخنرانی روزانه، روز جمعه از موسکالیوف در فهرست فرماندهان نظامی که با او صحبت کرده بود، نام برد. موسکالیوف از مارس 2022، مدت کوتاهی پس از آغاز عملیات نظامی روسیه، در این سمت خدمت می‌کرد.
حساب‌های فیس‌بوک و توییتر نیروهای مشترک اوکراین به این برکناری اشاره نکرده اند.
نیروهای روسیه تلاش های هماهنگی برای تصرف دو منطقه شرقی که دونباس را تشکیل می دهند انجام می دهند و زلنسکی در هفته های اخیر وضعیت نظامی در شرق را دشوار و دردناک توصیف کرده است.
یگان‌های طرفدار مسکو تلاش‌های خود را بر شهر باخموت متمرکز کرده‌اند و با وجود ادعای مقامات اوکراینی و غربی مبنی بر وارد شدن تلفات سنگین به آنها، این نیروها حملات پیاپی خود را ادامه می‌دهند.
ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین در یک پست فیسبوکی مدعی شد نیروهای روسیه روز یکشنبه چندین حمله ناموفق را در منطقه باخموت انجام دادند.

پربیننده ترین خبرها