«خط تاکسی» هوایی آمریکا برای داعش از عین‌الاسد به دیالی عراق

«خط تاکسی» هوایی آمریکا برای داعش از عین‌الاسد به دیالی عراق
چهارشنبه 10 اسفند 1401 - 12:31

تحلیلگر سیاسی عراق از وجود اطلاعاتی دقیق و تایید‌شده‌ مبنی بر اقدام آمریکا در راه‌اندازی یک «خط تاکسی» هوایی برای داعش جهت انتقال تروریست‌های این گروه از عین‌الاسد در غرب عراق به ارتفاعات دیالی در شرق این کشور خبر داد.

العالم ـ عراق

«عقیل الطائی» تحلیلگر سیاسی عراق در گفت‌وگو با وبگاه المعلومه، در خصوص حمایت‌ آمریکا از تروریسم در مناطق خاصی از کشورش برای متزلزل کردن ثبات موجود، هشدار داد و گفت که آمریکا از «تاکسی داعش» برای انتقال تروریست‌ها از پایگاه «عین الاسد» در الانبار به «تلال حمرین» در دیالی استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: «حضور آمریکا در عراق پرونده‌ای در هم‌پیچیده است که تنها با ائتلاف بلوک‌های سیاسی ملی می‌توان آن را بست. اطلاعات دقیق و تایید‌شده‌ای در دست است که حاکی از آن است که بالگردهای موسوم به "تاکسی داعش" که در واقع بالگردهایی از نوع "شینوک" هستند، اقدام به انتقال گروه‌های کوچک از تروریست‌های داعش از پایگاه عین الاسد در الانبار به ارتفاعات حمرین در دیالی می‌کنند و این امر با دوربین‌های حرارتی رصد شده است».

این تحلیلگر عراقی افزود: «هواپیماهای آمریکایی داعش را به همراه سلاح و موتورسیکلت از و به مناطق مذکور منتقل می‌کنند و تروریست‌ها از این امر در انجام عملیات‌های جنایتکارانه در نزدیکی‌های دیالی، المقدادیه و جنوب کرکوک بهره می‌برند. این گروه‌ها علاوه بر دریافت حمایت‌های لجستیکی و معیشتی طبق دستورالعمل‌هایی که دریافت می‌کنند، حرکت می‌کنند».

به گزارش فارس، نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۱۴، به بهانه مبارزه با داعش وارد عراق شدند. آمریکا به این بهانه ۳۰۰۰ نیرو را در قالب یک ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش که ۲۵۰۰ تن از آن‌ها، آمریکایی بودند، وارد این کشور کرد. پس از اعلام پیروزی بر داعش از سوی بغداد، مردم و دولت عراق بر ضرورت خروج نظامیان خارجی از کشور تاکید دارند.

تأکید مردم عراق بر اخراج آمریکا زمانی شدت گرفت که آمریکا سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق را به شهادت رساند. در واکنش به این جنایت، پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.

پربیننده ترین خبرها