عملیات هوایی و زمینی ارتش اشغالگر آمریکا در شرق سوریه

عملیات هوایی و زمینی ارتش اشغالگر آمریکا در شرق سوریه
دوشنبه 3 بهمن 1401 - 10:37

ارتش آمریکا که دمشق خواستار خروج آنها از سوریه و پایان اشغال خاک این سرزمین است، از اجرای عملیاتی هوایی و زمینی در شرق سوریه خبر داد و مدعی شد که در این حمله سه عضو گروه تروریستی داعش را دستگیر کرده است.

العالم ـ سوریه

بنابر گزارش سایت شفق نیوز، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا "سنتکام" از اجرای همزمان عملیاتی هوایی با بالگرد و عملیات زمینی در شرق سوریه خبر داد و اعلام کرد که این عملیات ۲۱ ژانویه انجام و در جریان آن، «عبدالله حامد مصلح» مقلب به ابوحمزه السوری از سرکردگان داعش و حسام حامد الصوری از دیگر اعضای این گروه به همراه یک فرد مرتبط با داعش دستگیر شدند.

این بیانیه افزود که در این عملیات یک غیرنظامی نیز زخمی شد.

ادعای مبارزه ارتش آمریکا با گروه تروریستی داعش در سوریه درحالی مطرح می شود که دمشق خواستار خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از خاک سوریه است، علاوه بر این گزارش های متعددی از پشتیبانی نیروهای آمریکایی و آموزش عناصر گروه تروریستی داعش در پایگاههای آمریکا در شرق سوریه منتشر شده است و مسئولان سوری و نیز عراق از همدستی ارتش آمریکا با داعش و تسهیل جابجایی آنها در نوار مرزی عراق و سوریه خبر داده اند.

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، تروریست های آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.
در همین حال «سانا» دیروز (یکشنبه) به نقل از منابع محلی گزارش داد که ساکنان روستای حامو در حومه جنوبی قامشلی جلوی یک کاروان متشکل از ۴ خودروی زرهی نیروهای اشغالگر آمریکایی را گرفته و با پرتاب سنگ به سوی آنها در نهایت نظامیان آمریکایی و وابستگانشان را مجبور به عقب نشینی از این روستا کردند.

پربیننده ترین خبرها