سرکوب سیستماتیک رژیم آل سعود در فضای مجازی

سرکوب سیستماتیک رژیم آل سعود در فضای مجازی
پنج‌شنبه 11 اسفند 1401 - 10:57

رژیم سعودی با راه اندازی موج سرکوب علیه وب سایت‌ها به بهانه «مالکیت معنوی» در راستای تداوم محدود نمودن اینترنت و فضای مجازی در مملکت پادشاهی سعودی، اقدام کرد.

العالم - عربستان سعودی

آمارهای رسمی نشان می دهد که از ابتدای سال جاری میلادی، مقامات سعودی 317 وب سایت را مسدود و 4 هزار 635 محتوا را به بهانه نقض مقررات مالکیت معنوی حذف کرده‌اند.

در همین راستا، با توجه به سرکوب سیستماتیک رژیم آل سعود سازمان بین المللی «خانه آزادی» (Freedom House)، پس از ارزیابی شرایط 70 کشور، عربستان سعودی را در زمره پنج کشور دارای بدترین شرایط در زمینه آزادی اینترنت در جهان قرار داده است.

به گفته سازمان خانه آزادی، «عربستان سعودی یکی از کشورهایی است که بیشترین سانسور را در زمینه اینترنت دارند و ممنوعیت محتوای سیاسی، اجتماعی یا مذهبی اعمال می کند.»

این سازمان بین المللی اظهار داشت که دولت سعودی قوانین جدیدی برای افزایش سانسور اینترنت صادر کرده و وبلاگ نویسان یا کاربران فناوری اطلاعات و ارتباطات با مشکلاتی همچون دستگیری، زندانی یا بازداشت شدن برای مدت طولانی، حمله فیزیکی یا کشته شدن مواجه می شوند.»

«خانه آزادی» خاطرنشان کرد که مزدوران دولت سعودی، گفتگو‌های آنلاین در رسانه‌های اجتماعی را رصد می‌کنند و ضمن شناسایی مخالفان، حملات علیه منتقدان رژیم یا سازمان های فعال در زمینه حقوق بشر را انجام می دهند.

پیش از این نیز، سازمان استانداردهای حقوق بشر فاش کرده بود که عربستان سعودی در یکی از «ناامن ترین» کشورهای جهان از نظر حقوق بشر است.

پربیننده ترین خبرها