آن دسته از قضات سعودی که مردم را اعدام می کردند، منتظر حکم اعدام خود هستند!

سه شنبه 9 اسفند 1401 - 16:47

براساس گزارش سازمان «و اکنون دموکراسی برای جهان عرب»، مقامات سعودی ده قاضی سابق را به اتهام خیانت به کشور دستگیر کرده اند که مجازات آن اعدام است؛ این بازداشت ها به دستور محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، در چارچوب تحکیم قدرت وی صورت می گیرد.

العالم _ سعودی

شیخ حسن صالح، روحانی مخالف و ساکن منطقه قطیف در عربستان سعودی به شبکه العالم گفت: این قضات تاکنون صدها حکم اعدام برای جوانان شیعه صادر کرده اند و هنگامی که رژیم سعودی از آنها خواست که احکام مشابهی علیه هموطنان وهابی خود صادر کنند، از این امر خودداری کردند و مشمول این حدیث شریف پیامبر اسلام (ص) شدند که می گوید: «هر کس ظالمی را تبرئه کند، خداوند آن ظالم را بر او مسلط می کند».

شیخ صالح تاکید کرد: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی تنها کسی است که در همه چیز به ویژه در مسائل مربوط به دین تصمیم می گیرد و پس از آنکه دستگاه امر به معروف و نهی از منکر وهابی ها ملت را خسته کرد، به دستور محمد بن سلمان، به مرکز فحشا و منکرات تبدیل و همه چیز در کشور مجاز شد».

وی تصریح کرد: روش کار این قضات این بود که متهمان را مجبور به پذیرش صحت اعترافاتی می کردند که آنها را امضا کرده بودند و در صورت امتناع از پذیرش اعترافات، دوباره تحت شکنجه قرار می گرفتند تا مجبور به پذیرش اعترافاتی شوند که ربطی به آنها نداشت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها