عملیات نیرو‌های اوکراینی در شهر بریانسک روسیه

عملیات نیرو‌های اوکراینی در شهر بریانسک روسیه
پنج‌شنبه 11 اسفند 1401 - 17:50

عملیات نیرو‌های اوکراینی در شهر بریانسک روسیه، که مقامات روسی آن را عملیات تروریستی و خرابکارانه می‌دانند تا کنون جان یک شهروند روسی را گرفته و ۶ نفر به اسارت درآمده‌اند.

العالم - اروپا

نیرو‌های اوکراینی از ساعتی پیش با حدود ۵۰ نفر از نیرو‌های تیپ هوابرد و ملی‌گرایان، ضمن نفوذ به عمق خاک روسیه ۶ نفر از شهروندان ساکن در شهر بریانسک را به اسارت درآورده و یک نفر را به قتل رساندند.

مقامات روسی این عملیات را اقدامی تروریستی و خرابکارانه عنوان و تایید کردند که تاکنون یک شهروند کشته، یک نفر مجروح و ۶ نفر نیز به گروگان گرفته شده‌اند.

فرماندار شهر بریانسک گفت: گروهی از خرابکاران اوکراینی امروز وارد قلمرو منطقه «کلیموفسکی» در منطقه بریانسک شده و با تیراندازی به یک خودرو، یک نفر را کشته و یک کودک را زخمی کردند.

وی با اشاره به حمله خمپاره‌ای به روستای لوماکوفکا واقع در منطقه «استارودوبسکی» افزود: این حمله خمپاره‌ای تلفات جانی در پی نداشته است، و فقط چندین خانه آسیب دیده است.

اعضای این تیم ۵۰ نفره پیش از اجرای عملیات، دوربین‌های مرزی روسیه را با استفاده از پهپاد منهدم و زیر پوشش حملات سنگین خمپاره‌ای از سوی ارتش اوکراین، به عمق خاک روسیه نفوذ کردند.

منابع خبری محلی اعلام کردند، در روستای مرزی سوشانی از منطقه بریانسک، نبرد بین نیرو‌های اوکراینی و روسیه ادامه دارد و صدای انفجار شنیده می‌شود.

بر اساس اطلاعات اولیه، گروهی متشکل از ۵۰ مرد مسلح با بازوبند‌های زرد رنگ وارد خاک روستایی در منطقه بریانسک شده و تعدادی از ساکنان را به گروگان گرفتند.

تعدادی از اهالی و ساکنان این روستا فرار کرده و تعدادی نیز در زیرزمین خانه‌های خود پناه گرفته‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها