جلوگیری دولت تونس از ورود هیئت های خارجی برای شرکت در تظاهرات

جلوگیری دولت تونس از ورود هیئت های خارجی برای شرکت در تظاهرات
جمعه 12 اسفند 1401 - 12:26

اتحادیه مشاغل تونس اخراج یکی از مسئولان سندیکای کارگری اروپایی از فرودگاه کارتاژ را محکوم کرد؛ وی برای مشارکت در تظاهراتی که این اتحادیه ترتیب داده است، وارد تونس شده بود.

العالم - تونس

این در حالی است که منابع آگاه در سندیکا از تصمیم دولت برای جلوگیری از ورود هیئت های سندیکای خارجی به تونس که درصدد مشارکت در تظاهرات هستند، خبر دادند.

اتحادیه مشاغل تونس با صدور بیانیه ای اعلام کرد: "حکومت در اقدامی خصمانه مانع ورود "مارکو پرس مولینا"، دبیر کل آفریقایی آسیایی سندیکای کارگری اسپانیا به خاک تونس شده است .. دفتر اجرایی ملی هم اعلام کرده است که اجازه ورود هیئت اتحادیه بین المللی سندیکاها برای شرکت در تظاهرات شنبه 4 مارس را نمی دهد".

"جان باسکال فرانسوا" از مسئولان کنفدراسیون عمومی کار در فرانسه گفت: به تازگی مطلع شدیم که مارکو بریز مولینا از ورود به خاک تونس منع شده است. مولینا قصد داشت برای اعلام همبستگی در تظاهرات اتحادیه مشاغل مشارکت کند. همچنین مطلع شدیم که تمام هیات های سندیکاهای خارجی در فرودگاه تونس دستگیر خواهند شد و فورا از خاک این کشور اخراج خواهند شد.

اتحادیه کل مشاغل تونس، به عنوان بزرگترین سازمان کارگری کشور، قصد دارد فردا شنبه تظاهراتی را در پایتخت ترتیب دهد.

پیش از این، جبهه نجات ملی تونس و جنبش النهضه، نیز به رغم اعلام منع تظاهرات، هواداران خود را به تظاهرات در روز یکشنبه فراخواندند. حکومت تونس به تازگی 3 تن از رهبران جبهه نجات به نام های جوهر بن مبارک، شیماء عیسی و رضا بلحاج را به اتهام توطئه علیه امنیت ملی دستگیر کرده است. دولت تونس همچنین روز گذشته "حبیب اللوز"، از رهبران جنبش النهضه و نماینده این جنبش در شورای مؤسسان را بازداشت کرده است.

پربیننده ترین خبرها