ادامه تظاهرات گسترده در تونس در اعتراض به سیاست های قیس سعید

شنبه 13 اسفند 1401 - 20:19

هواداران اتحادیه مشاغل تونس در اعتراض به سیاست های قیس سعید رییس جمهور این کشور امروز شنبه تظاهراتی گسترده در پایتخت برگزار کردند.

العالم ـ تونس

میدان محمد علی الحامی مقر اتحادیه مشاغل تونس آکنده از هواداران این اتحادیه است؛ آنها برای اعلام مخالفت با سیاست های قیس سعید و در واکنش به آنچه که آن را هدف گرفتن این اتحادیه از جانب قیس سعید نامیدند، تجمع کرده اند. تظاهرکنندگان در خیابان های پایتخت شعارهایی علیه نظام حاکم سر می دادند.

مقامات تونسی پیش از این، هیئت کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری را از ورود به تونس و مشارکت در تظاهرات منع کرده بودند.

"نور الدین الطبوبی" دبیر کل اتحادیه مشاغل در سخنرانی خود در این تظاهرات گفت: ما در اتحادیه مشاغل به حاکمیت ملی و استقلال کشور پایبندیم. "کارگران جهان متحد شوید" شعار اتحادیه های کارگری است.. کارگران جهان نیز در مقابل ظلم و ستم متحد هستند. آنها با تضییع حقوق اقتصادی و اجتماعی مخالفند. ما به هر قیمتی در مقابل ظلم و ستم می ایستیم.

احزاب متعدد از جمله حزب کارگران و جریان دموکرات و دیگر احزاب در این تظاهرات مشارکت کردند و این علاوه بر نهادهای جامعه مدنی و انجمن دفاع از حقوق بشر تونس و اتحادیه روزنامه نگاران است.

"حمه الهمامی" دبیر کل حزب کارگران تونس در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: قیس سعید روز به روز رسواتر می شود. تصور می کنم مردم اینک متوجه دروغین بودن شعارهای قیس سعید شدند. ما گمان می کنیم که این امر سبب انسجام و اتحاد بیشتر نیروهای مردمی و دموکراتیک و نیروهای پایبند به انقلاب تونس، خواهد شد.

قیس سعید پیش از این اعلام کرده بود که هیئت های خارجی و شخصیت های خارجی نمی توانند در تظاهرات مشارکت کنند.

با بالا گرفتن تنش ها در تونس و تشدید بحران کشور، فرصت دستیابی به راه حل های ریشه ای در تونس روز به روز کاهش می یابد.

پربیننده ترین خبرها