هشدار قضات تونس درباره سیاست های اخیر قیس سعید

هشدار قضات تونس درباره سیاست های اخیر قیس سعید
يکشنبه 14 اسفند 1401 - 12:23

دفتر اجرایی جمعیت قضات تونسی عصر دیروز شنبه با صدور بیانیه ای درباره اوضاع قضات این کشور از رئیس جمهور و همه بخش ها و ارکان قوه مجریه خواستند به استقلال دستگاه قضایی کشور احترام بگذارند.

العالم - تونس

در این بیانیه آمده است: به تازگی فشارهای شدید و بی سابقه‌ای از سوی رئیس جمهور و برخی عناصر وابسته به او در شبکه‌های اجتماعی، با بازداشت ها و تعقیب های اخیر برخی فعالان سیاسی و قضات و وکلا و سندیکاها و روزنامه نگاران و خبرنگاران، بر دستگاه قضایی وارد می شود و قضات به طور مکرر مورد تهدید قرار می گیرند.

در این بیانیه تصریح شده است که تصمیم رئیس جمهور به تعلیق یکی از قضات دایره مبارزه با تروریسم و پلمب دفتر او، بحران موجود را وارد مرحله حساس تر و پیچیده تری کرده است.

در این بیانیه همچنین بر نقش مهم و کلیدی قضات در مبارزه با همه انواع فساد و جرایم در راستای عمل به همه اصول محاکمه عادلانه تأکید شده است.

این دفتر در بیانیه خود از وزارت دادگستری و قوه مجریه خواسته است دست از اقدامات انتقام جویانه علیه قضات بردارند. همچنین از همه قضات به خصوص قضات دایره جزا خواسته است به رغم همه شرایط نامطلوب، استقلال و بی طرفی خود را در انجام وظایف خود حفظ کنند و با شجاعت به اجرای صحیح قانون برای همه بپردازند.

این دفتر همچنین از سیاست سکوت مرگبار و بی توجهی شورای عالی موقت قضایی در قبال اوضاع اسفبار قوه قضاییه – که همه مؤلفه های استقلال خود را از دست داده است – ابراز شگفتی کرد.

پربیننده ترین خبرها