تاکید اهالی جولان اشغالی سوریه بر حق مالکیت خود بر خاک این منطقه

تاکید اهالی جولان اشغالی سوریه بر حق مالکیت خود بر خاک این منطقه
يکشنبه 14 اسفند 1401 - 21:20

اهالی جولان با برگزاری تجمعی در محکومیت طرح‌های شهرک سازی رژیم صهیونیستی بر حق مالکیت خود بر خاک این منطقه و عقب نشینی نکردن از حقوق خود در این زمینه تاکید کردند.

العالم ـ سوریه

شهروندان سوری در منطقه اشغالی جولان اعلام کردند درباره حقوق خود چانه زنی نخواهند کرد و حتی از یک وجب از خاک جولان نیز عقب نشینی نخواهند کرد چرا که جولان، بخشی جدایی ناپذیر از سوریه است. آن‌ها همچنین بر مخالفت خود با نصب توربین‌های بادی رژیم صهیونیستی در این منطقه و هرگونه طرح استعمارگرانه رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکید کردند.

عماد المرعی خبرنگار شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه گفت: در ادامه مخالفت‌ها با طرح‌های رژیم اشغالگر اسرائیلی برای نصب توربین‌های بادی بزرگ در مناطق کشاورزی در جولان سوریه، صد‌ها نفر از شهروندان سوری ساکن جولان، الجلیل و الکرمل تجمعی اعتراض آمیز در منطقه المجد بین روستا‌های مسعده و مجد الشمس برگزار و مخالفت خود را با طرح‌های یهودی سازی اعلام کردند.

شیخ عاطف شعلان از شخصیت‌های منطقه جولان سوریه اظهار داشت: این یک پیام اجتماعی، معنوی و سیاسی است. پیام روحانی و معنوی مبتنی بر این است که این منطقه سرزمین ما و در طول قرن‌های متمادی متعلق به نیاکان ما بوده و متعلق به ما نیز باقی خواهد ماند.

پیام اجتماعی نیز مبتنی بر این است که ما موظف و مکلف به دفاع از سرزمین خود هستیم. پیام سیاسی نیز این است که این سرزمین متعلق به جمهوری عربی سوریه است.

عماد المرعی خبرنگار الاخباریه اظهار داشت: اهالی جولان در پیام روشنی به مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل تاکید کردند با سینه‌های سپر کرده خویش با طرح‌های این رژیم که ویرانگر آینده آنان و نسل‌های بعدی است مقابله خواهند کرد. اهالی جولان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ند مقامات رژیم اشغالگر مسئول هرگونه پیامد ناگوار در صورت اجرای این طرح‌های خود هستند.

شیخ عونی خنیفس از شخصیت‌های فلسطینی در جولان گفت: ما به همه اهالی جولان و شیوخ با فضیلت و جوانان مبارز که در دفاع از تمامی سرزمین جولان موضعی آزادانه اتخاذ کردند، تبریک می‌گوییم. تجمع امروز اهالی جولان و الجلیل و الکرمل تاکیدی آشکار بر این مطلب است که همه ما با هم یک ریشه داریم و متحد هستیم.

خبرنگار الاخباریه تاکید کرد: شرکت کنندگان در این تجمع‏، اجرای طرح صهیونیستی که تقریبا ۸۰۰۰ دونم (۸۰۰ هکتار) از زمین‌های کشاورزی آن‌ها را در بر خواهد گرفت، محکوم و تاکید کردند وظایف خود را در خصوص ممانعت از مصادره اراضی و آوارگی در این سرزمین‌ها انجام خواهند داد، زیرا این طرح بخش مهمی از اقتصاد کشاورزی و سنتی آن‌ها را از بین خواهد برد و اهالی جولان را در شرایط اقتصادی سخت ودشواری قرار خواهد داد.

شیخ حسن شمس از شخصیت‌های منطقه جولان تصریح کرد: این تجمع موضع گیری طبیعی ساکنان جولان است چرا که آن‌ها از خاک و از حقوق قانونی خود و از آینده هر کودکی در این سرزمین دفاع می‌کنند.

خبرنگار الاخباریه گفت: مقامات رژیم اشغالگر صهونیستی دستور العملی صادر و در آن تاکید کرد این طرح را در ماه مارس کنونی اجرا خواهد کرد. این رژیم تاکید کرده است نیرو‌های نظامی و امنیتی نیز از مجریان این طرح حمایت خواهند کرد. طرحی که در راستای گسترش شهرک سازی‌های صهیونیستی است و به همین دلیل شهروندان سوری ساکن جولان تصمیم گرفته اند با تمامی توان در برابر آن بایستند.

پیام تجمع کنندگان کاملا شفاف و روشن است. مفاد این پیام این است که شهروندان سوری ساکن منطقه جولان همچنان در برابر این طرح صهیونیستی و دیگر طرح‌های رژیم اشغالگر، هر چقدر هم برای آنان تاوان و هزینه داشته باشد، خواهند ایستاد.

پربیننده ترین خبرها