تیراندازی نظامیان صهیونیست در مرز جولان اشغالی

تیراندازی نظامیان صهیونیست در مرز جولان اشغالی
يکشنبه 9 بهمن 1401 - 14:15

منابع رسانه‌ای صهیونیستی از تیراندازی نظامیان این رژیم به سمت دو فرد که به حصار مرزی جولان از جانب خاک سوریه نزدیک شده بودند، خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی، امروز (یکشنبه، ۲۹ ژانویه) از وقوع یک حادثه امنیتی در جولان اشغالی خبر دادند.

صهیونیست‌ها ادعا کردند که به سوی یک جوان سوری مسلح که قصد نفوذ به یکی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین در جولان اشغالی را داشت، تیراندازی کرده‌اند.

«ماندی ریزل» خبرنگار رادیو ارتش رژیم صهیونیستی طی پستی در توئیتر نوشت: نیروهای ما به سوی دو فرد مشکوک که قصد داشتند به دیوار مرزی نفوذ کنند، تیراندازی کردند و دست‌کم یکی از آنها زخمی شد و به نیروهای ما هیچ آسیبی وارد نشد.
وبگاه فلسطینی شهاب نیز با انتشار خبر یک حادثه امنیتی در جولان اشغالی به نقل از رسانه‌های صهیونیستی نوشت: نیروهای صهیونیست یک فرد را که قصد داشت از طریق جولان اشغالی به فلسطین اشغالی نفوذ کند، دستگیر کردند.

نظامیان صهیونیست به سوی یک فرد که در حال نزدیک شدن به جولان اشغالی از جانب مرزهای سوریه بود، تیراندازی کردند.

لحظاتی پس از انتشار این خبر، ارتش رژیم صهیونیستی، تیراندازی در خط مرزی به سوی دو فرد مسلح را تایید کرد.

بلندی‌های جولان منطقه‌ای بسیار مهم و راهبردی و متعلق به سوریه است که در سال ۱۹۶۷ و طی جنگ شش روزه به اشغال رژیم صهیونیستی درآمد و دمشق تاکنون بارها اعلام کرده که بلندی‌های جولان بخش جدایی ناپذیر از خاک این کشور است و تلاش می‌کند تا آن را بازپس گیرد. اما رژیم صهیونیستی با احداث شهرک‌های صهیونیست نشین در راستای تغییر بافت جمعیتی این منطقه اشغالی گام بر می‌دارد.

این منطقه بخشی از استان «القنیطره» در جنوب غرب سوریه است که رژیم صهیونیستی پس از اشغال آن در جنگ شش روزه، در ۱۴ دسامبر ۱۹۸۱ به صورت غیرقانونی بخشی از آن را ضمیمه خود کرد، اما جامعه بین‌الملل این اقدام را به رسمیت نمی‌شناسد.

پربیننده ترین خبرها