نتانیاهو: تمرد خلبانان و نظامیان، بنیان‌های وجودی اسرائیل را تهدید می‌کند

نتانیاهو: تمرد خلبانان و نظامیان، بنیان‌های وجودی اسرائیل را تهدید می‌کند
سه شنبه 16 اسفند 1401 - 07:34

خلبانان شرکت مسافربری ال‌عال از پذیرش خلبانی پروازی که قرار است بنیامین نتانیاهو را به ایتالیا ببرد، خودداری کرده‌اند.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از رویترز، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نخستین واکنش علنی خود به هشدار هزاران نفر از نظامیان درباره تبدیل شدن این رژیم به نظام دیکتاتوری و تاکید آنها بر تمرد از دستورات، این امر را «تهدید بنیان‌های حیاتی اسرائیل» نامید.

وی در این خصوص گفت: «بذرهایی که کاشته می‌شود، ممکن است ثمره‌ای تلخ داشته باشد».

نتانیاهو افزود پذیرش «بلای تمرد» در ارتش می‌تواند به سرعت به یک رویه در کل سیستم مبدل شود در حالی که تا پیش از این، نظامیان هرگز در دفاع از رژیم تردید نداشته‌اند.

از سوی دیگر، یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی، در واکنش به بنیامین نتانیاهو اظهار داشت: تنها مسئول شکاف عمیق میان مردم و ارتش، کابینه کنونی است که «ویرانگرترین کابینه تاریخ اسرائیل است».

صدها نفر از نظامیان، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در روزهای اخیر در نامه به فرماندهان خود نوشته بودند که اگر کابینه کنونی لایحه «اصلاحات قضایی»، را به پیش ببرد، آنها دیگر در ارتش و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی خدمت نخواهند کرد.

این هفته نیز ۳۷ تن از ۴۰ خلبان ذخیره دو اسکادران، که هنوز جزو خلبانان فعال این نیرو هستند، اعلام کردند در تمرینات برنامه‌ریزی‌شده با جنگنده اف-۳۵ شرکت نمی‌کنند.

ده نفر از فرماندهان پیشین نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در نامه مشترک به بنیامین نتانیاهو نوشتند از فرمانده کنونی نیروی هوایی حمایت می‌کنند. فرمانده نیروی هوایی تلاش کرده بود درخواست خلبانان ناراضی را به بنیامین نتانیاهو منتقل کند. خلبانان شرکت مسافربری ال‌عال نیز از پذیرش خلبانی پروازی که قرار است بنیامین نتانیاهو را روز ۱۸ اسفند به ایتالیا ببرد، خودداری کردند و تنها پس از مداخله مدیریت ال‌عال، فردی برای خلبانی این پرواز تعیین شد.

پربیننده ترین خبرها