نذیری اصل: ایران حق پاسخگویی به هرگونه اقدام منفی علیه خود را دارد

نذیری اصل: ایران حق پاسخگویی به هرگونه اقدام منفی علیه خود را دارد
چهارشنبه 17 اسفند 1401 - 05:30

«محسن نذیری اصل» نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی سه‌شنبه شب به شبکه المیادین گفت: تهران حق پاسخگویی به هر گونه اقدام منفی علیه خود را محفوظ می‌داند.

العالم - ایران

نذیری اصل به سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران اشاره کرد و گفت: این سفر بسیار حائز اهمیت بود، چرا که چارچوب کاری را برای هفته‌ها و ماه های آینده مشخص کرد.

وی افزود: ایران متعهد است هر گونه اطلاعاتی را که آژانس بین المللی انرژی اتمی نیاز دارد در چارچوب‌های الزام آور قانونی به آن ارائه کند. لذا ما با آژانس همکاری خواهیم کرد تا به اهداف مشترک دست پیدا کنیم.

در همین راستا، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین به سفر اخیر رافائل گروسی به ایران اشاره کرد و سفر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران را سازنده خواند.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین گفت: ایران، روسیه و چین آماده نهایی کردن تصمیم برای بازگشت به پارامترهای اولیه توافق هسته‌ای هستند که تقریباً به طور کامل روی آن توافق شده است اما نمایندگان انگلیس، آلمان، فرانسه و آمریکا، فعلاً مایل به انجام این کار نیستند.

اولیانوف افزود: گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته یک سفر سازنده به تهران داشت.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه ۱۲ اسفند برای سفری دو روزه وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد و مورد استقبال رسمی بهروز کمالوندی سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی قرار گرفت.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر به تهران و دیدار با مقامات بلند پایه کشورمان را مهم ارزیابی و تصریح کرد که یک درک روشن درباره ادامه همکاری‌ها برای حل‌وفصل مسائل پادمانی حاصل شده است.

گروسی این مطلب را در جمع خبرنگاران مستقر در وین، پس از بازگشت از سفر دو روزه به تهران و دیدار با مقامات کشورمان مطرح کرد.

وی با اشاره به بیانیه مشترک آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت که چارچوب کلی برای حرکت رو به جلو بدست آمده است.

ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نتیجه سفر دو روزه گروسی به تهران، بیانیه مشترکی را صادر کردند که بر اساس آن ایران به صورت داوطلبانه به آژانس اجازه می‌دهد تا چنانچه مقتضی باشد فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارت بیشتر را اجرا کند.

مدیرکل آژانس ضمن ابراز رضایت از توافقات به‌عمل آمده به خبرنگاران گفت که در جریان دیدار با مقامات ارشد ایران، درباره عبور از گفت‌وگوی کلامی، به تحقق نتایج ملموس توافق شده است. تیم فنی آژانس به زودی راهی تهران خواهد شد و گروسی امیدوار است که مسائل در کوتاه‌ترین زمان رفع‌ورجوع شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها