در دیدار با امیرعبداللهیان؛

اسد: از مشارکت ایران در پایه ریزی گفتگو میان آنکارا و دمشق استقبال می‌کنیم

اسد: از مشارکت ایران در پایه ریزی گفتگو میان آنکارا و دمشق استقبال می‌کنیم
جمعه 19 اسفند 1401 - 10:49

رئیس‌جمهوری سوریه در دیدار با وزیر امور خارجه ایران، به بررسی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت و تأکید کرد که از پیوستن ایران به نشست‌های پایه ریزی گفتگو میان دمشق و آنکارا استقبال می‌کند.

العالم - سوریه

دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (پنجشنبه) در دمشق با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه دیدار و ضمن ابراز همبستگی و همدردی در ارتباط با زلزله اخیر در این کشور، پیرامون گسترش هر چه بیشتر مناسبات فیمابین، تحولات منطقه ای و موضوعات مورد علاقه مشترک در عرصه بین المللی گفت و گو و تبادل نظر کرد.

بشار اسد ضمن استقبال از پیوستن طرف ایرانی به نشست‌های پایه ریزی گفت‌وگو بین دمشق و آنکارا، تاکید کرد که باید بر اساس دستور کار، عناوین و نتایج مشخص، برنامه‌ریزی خوبی برای آن وجود داشته باشد.

رئیس‌جمهوری سوریه تصریح کرد که منافع مردم سوریه مبنای هر گام سیاسی است که دولت اتخاذ می‌کند و نتایج این گام‌ها باید منافع مردم سوریه را تأمین کند.

رئیس‌جمهوری سوریه در ادامه، سفر وزیر امور خارجه ایران و هیئت همراه او به مناطق زلزله‌زده در لاذقیه را در راستای ادامه کمک‌های ایران از ملت سوریه برای غلبه بر اثرات فاجعه زلزله خواند و بر عمق روابط بین دو ملت و دو کشور دوست تأکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران نیز متقابلاً بر تمایل جمهوری اسلامی برای حمایت از ملت و دولت سوریه، وحدت و تمامیت ارضی این کشور تاکید کرد و گفت که کشورش به مواضع و تصمیم‌های سوریه اعتماد کامل دارد و در نشست‌های چهارجانبه از این مواضع حمایت خواهد کرد.

امیر عبداللهیان با ابراز همدردی با مردم سوریه، تاکید کرد که کشورش از اولین روز فاجعه زلزله از هیچ تلاشی برای درخواست از طریق تریبون‌های بین‌المللی برای لغو تحریم‌های ناعادلانه علیه سوریه دریغ نکرده است.

وزیر امور خارجه ایران همچنین از ایجاد همگرایی میان کشورهای عربی و سوریه ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت این امر به نفع هر دو طرف و کل منطقه است.

پربیننده ترین خبرها