آیت الله خاتمی در نماز جمعه تهران:

عاملان مسمومیت دانش‌آموزان مفسد فی‌الارض هستند و حکمشان اعدام است

عاملان مسمومیت دانش‌آموزان مفسد فی‌الارض هستند و حکمشان اعدام است
جمعه 19 اسفند 1401 - 18:19

خطیب نماز جمعه تهران گفت: کسانی که با اقدام جنایتکارانه دست به مسموم‌سازی دانش آموزان می‌زنند، چه عامل و چه مسبب باشند، مرتکب افساد فی‌الارض شده‌اند و حکمشان اعدام است.

العالم - ایران

آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران (۱۹ اسفند ماه) که در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: از سفارش‌هایی که در عصر غیبت تکلیف ماست ، حفظ دین و ایستادن پای آن است.

وی با بیان اینکه دینداری در عصر غیبت بسیار سخت است، ادامه داد: پیامبر (ص) فرمودند؛ یاران امام زمان (عج) دین شأن را به سختی نگه می‌دارند. ان‌شاالله خداوند توفیق دهد تا دین مان را همیشه حفظ کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: از صفاتی که قرآن مکرراً برای ذات مقدس ربوبی بیان کرده قدرت بی پایان خداوند است. آیات فراوانی در این زمینه در قران کریم وجود دارد از جمله اینکه قدرتمندان باطل را در هم شکستیم.

آیت الله خاتمی افزود: در آیاتی از قرآن هم سخن این است که توطئه آنها را خنثی کردیم، ۲۰ مرتبه به آن اشاره شده که بدون اینکه بفهمند، توطئه‌شان را خنثی کردیم؛ آنها توطئه می‌کنند، من هم به حساب آنها می‌رسم که یکی از آنها توطئه علیه ابراهیم نبی (ع) بود که خداوند آن را ناکام گذاشت. این قدرت بی‌پایان خداوند است.

خداوند چیزی را که اراده کند، قطعاً تحقق می‌یابد

وی ادامه داد: ولادت ابراهیم (س) و موسی (س) هم در اوج خفا صورت گرفت؛ فرعون ۷۰ هزار طفل بی‌گناه را سر برید چون به او گفتند پسری متولد می‌شود که حکومت تو را براندازی می‌کند اما خداوند با قدرت لایزال خود موسی را به دست قابله‌ای که از فرعونیان بود متولد کرد، سازنده صندوق محافظ موسی هم نجاری فرعونی بود و گیرندگان صندوق از امواج هم آل فرعون بودند و بازکننده صندوق که قرآن تعبیر تابوت می‌کند، خود فرعون یا همسرش بود. موسی (س) تا ۲۰ سالگی در کاخ فرعون بزرگ شد و او را سرنگون کرد. خداوند چیزی را که اراده کند، قطعاً تحقق می‌یابد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه خلفای عباسی هم بر اساس روایت پیامبر اکرم (ص) می‌دانستند که به زودی در خاندان اهل بیت فرزندی متولد خواهد شد که اساس حکومت‌های ظالمانه را ویران خواهد ساخت و مولودی، ستم برانداز است، اظهار داشت: از زمان امام جواد (ع) زیر نظر گرفتن خاندان اهل بیت شروع شد و امام هادی (ع) را از مدینه به سامرا تبعید کردند تا حضرت مهدی (عج) متولد نشود. عوامل جور وقت و بی‌وقت به خانه امام عسگری (ع) حمله می‌کردند و قابله‌های فراوانی بر خانه امام گماشتند تا این موعود که متولد شد را از بین ببرند.

خاتمی افزود: آنها از قدرت الهی غافل بودند و صاحب‌الزمان (عج) به اراده الهی به دنیا آمد و ۱۱۸۹ سال دوستداران و منتظران حضرت تولد ایشان را جشن گرفتند و آن موعود، ان‌شاءالله با ظهور خود جهان را روشن خواهد کرد.

وی با تجلیل از مردم در برگزاری شکوهمند جشن نیمه شعبان و ولادت منجی عالم بشریت در سراسر کشور، خاطرنشان کرد: بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در جمکران اجتماع کردند اما اعتقاد به منجی موعود، تنها شیعی نیست؛ گرچه شیعیان بیشتر از همه به این موضوع توجه و اهتمام دارند اما این یک اعتقاد بین‌المللی است.

عصر غیبت عصر دعوت به دین و ایستادن پای دین و دفاع از آن است

وی تصریح کرد: پیروان همه ادیان توحیدی به منجی موعود و مهدویت اعتقاد دارند و باور داریم که این باور ما باور حق است که روزی ظالمان و ستمگران می‌روند و تنها مهدی فاطمه (س) بر جهان حاکم خواهد شد.

خاتمی گفت: عصر غیبت از نگاه امام سجاد عصر دعوت به دین و ایستادن پای دین و دفاع از آن است.

وی افزود: یاد و خاطره خدمتگزار مخلص انقلاب اسلامی مرحوم آقای «حسن غفوری فرد» را گرامی می‌داریم که به دیدار خدا رفتند و امروز مقام معظم رهبری بر پیکر ایشان نماز خواندند.

مسمومیت‌های پیاپی دانش آموزان برنامه دشمنان است

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به حوادث مسمومیت دانش آموزان در کشور، اظهار کرد: این حادثه ابتدا در استان قم رخ داد و سپس در استان‌های دیگر آن‌را شاهد بودیم. سران اغتشاش ۳ برنامه و هدف را برای آسیب رساندن به نظام در نظر داشتند؛ اولین برنامه آنها آوردن مردم به کف خیابان‌ها بود که به نوجوانان فریب خورده گفته بودند اگر یک هفته در خیابان‌ها باشند، نظام فرو می پاشد.

وی ادامه داد: دومین برنامه جنگ مسلحانه بود. آذرماه اعلام جنگ مسلحانه کردند و فراخوان هم دادند اما هیچکس این موضوع را نشنید.

آیت الله خاتمی سومین برنامه دشمنان را اذیت کردن مدام ملت بزرگ ایران دانست و افزود: مسمومیت‌های پیاپی از مصادیق این اذیت کردن‌هاست.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه دشمنان با ایجاد مسمومیت‌های پیاپی به دنبال از بین بردن امنیت بودند، تصریح کرد: احساس امنیت از خود امنیت مهم‌تر است. دشمنان می‌خواستند پدر و مادرها از فرستادن فرزندان خود به مدارس دلشوره بگیرند و احساس امنیت نکنند.

عاملان مسمومیت دانش‌آموزان مفسد فی‌الارض هستند و حکمشان اعدام است

وی هدف دیگر دشمنان از ایجاد مسمومیت‌های سریالی را توقف رشد علمی و تحصیلی فرزندان ایران دانست و گفت: اتهام به نظام و متدینین از دیگر اهداف دشمنان در این ماجرا بود که این مهم از تهمت‌های صددرصد گناه است.

خاتمی با اشاره فرمایشات رهبری در روز درختکاری در رابطه با مسمومیت دانش آموزان افزود: مقام معظم رهبری فرمودند کسانی که دست به این کارها می‌زنند باید حکم اشد مجازات برایشان داده و اجرایی شود. آنچه را که رهبری فرمودند مبنای فقهی دارد یعنی کسانی که این کارها را می‌کنند مفسد فی الارض هستند لذا حکم مفسد فی الارض اعدام است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: براساس ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی هرکس به طور گسترده، مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آنها گردد به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی، یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع گردد مفسد فی الارض محسوب و به اعدام محکوم می‌گردد.

وی با بیان اینکه جرم شایعه پراکنان در فضای مجازی و رسانه‌ها نیز در این رابطه جرم سنگینی است، عنوان کرد: افرادی که در رسانه‌ها متدینین و نظام را متهم به این کار می‌کنند باید به شدت با آنها برخورد شود.

خاتمی تصریح کرد: از قوه قضاییه می‌خواهیم با کسانی که شایعه پراکنی می‌کنند با قاطعیت برخورد کند.

وی با اشاره به فرارسیدن روز چهارشنبه سوری، گفت: با شادی مردم نه تنها مخالف نیستیم بلکه نظام اسلامی در پی ایجاد شادی مناسب برای مردم است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: ما با نوروز مخالف نیستیم بلکه به دنبال نوروزی هستیم که با «یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر الیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال» آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: سنت‌های خوب نوروزی مثل کینه زدایی از دل، به دیدار بزرگان رفتن، پاک کردن خانه و معابر شهری را پاس می‌داریم و به جوان‌ها عرض می‌کنیم به دنبال شادی خردمندانه باشند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: متاسفانه هنوز چهارشنبه سوری از راه نرسیده اما تعدادی جانشان و تعدادی اعضا و جوارح شان را از دست داده‌اند. کدام عقلی اینگونه شادی را می‌پذیرد.

خاتمی ادامه داد: روز ۲۳ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به دستور امام (ره) است لذا این روز به نام شهدا نام گذاری شده است. ما مدیون شهدا هستیم که اگر نبودند صدامی که در مصاحبه خود گفت ۳ روز دیگر در تهران با شما مصاحبه خواهد کرد، به هدفش می‌رسید. شهدا کسانی بودند که نگذاشتند صدام به هدفش برسد.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: به تعبیر شهید مطهری همه مدیون شهدا هستند.

وی خاطرنشان کرد: امام (ره) نیز فرمودند شهدا نور چشم ما هستند. خانواده‌های شهدا عزیزند و باید تا همیشه عزیز بمانند. از بازماندگان شهدا می‌خواهیم حریم پدرهایشان را همانند آنچه که تا الان نگه داشتند، همچنان نگه دارند.

مهر

پربیننده ترین خبرها