توافق ایران و عربستان و شکست سیاست ایران هراسی واشنگتن

توافق ایران و عربستان و شکست سیاست ایران هراسی واشنگتن
شنبه 20 اسفند 1401 - 18:57

از همان ابتدا روشن بود که سیاست ایران هراسی که امریکا و رژیم صهیونیستی در پیش گرفتند، هدف اصلی آن ضربه زدن به امنیت و ثبات منطقه است تا "امنیت و ثبات" رژیم اسرائیلی تامین گردد. اما پس از واکنش این دو به توافق ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک، جهان به این یقین رسید که اختلافات میان تهران و ریاض در واقع ساخته و پرداخته دست امریکا و رژیم صهیونیستی است.

العالم ـ کشکول

طرح شوم آمریکایی اسرائیلی که با قدرت تمام در حال اجرا شدن بود، هدف از آن فقط ادغام رژیم صهیونیستی در منطقه نبود، بلکه هدف آن تشکیل ائتلاف موسوم به "ائتلاف کشورهای میانه رو عربی با رژیم صهیونیستی" به رهبری آمریکا برای مقابله با یک دشمن خیالی بوده است. این دشمن خیالی، همان ایران، کشور مسلمان، صلح جو و همسایه کشورهای عربی است و این دشمن خیالی فقط ساخته دست آمریکا و رژیم اسرائیلی است.

برای اطلاع از حجم ضربه هولناکی که توافق ریاض و تهران به این طرح شوم وارد کرد، به برخی واکنش های سران صهیونیستی و رسانه ها و مطبوعات این رژیم در قبال این توافق اشاره می کنیم.

ـ یائیر لاپید رئیس اپوزیسیون: "توافق ایران و عربستان یک شکست کامل است و خطری برای سیاست خارجی کابینه اسرائیل است. این توافق به معنای فروپاشی دیوار دفاعی منطقه ای است که ما شروع به ساختن آن علیه ایران کردیم".

ـ بنی گانتس وزیر جنگ سابق: "از سرگیری روابط میان ایران و عربستان یک تحول نگران کننده است. چالشهای امنیتی فراروی اسرائیل رو به افزایش نهاده است و نخست وزیر و کابینه اش مشغول انجام یک کودتا هستند".

ـ نفتالی بنت نخست وزیر سابق این توافق را "یک پیروزی سیاسی برای ایران توصیف کرد و پایانی برای تلاش های منطقه ای علیه ایران و شکستی سخت برای کابینه نتانیاهو دانست".

ـ ایتمار آیخنر خبرنگار سیاسی روزنامه یدیعوت احرونوت، توافق ریاض و تهران را "آب دهان انداختن" به "اسرائیل" توصیف کرد.

اما آنچه که در رسانه های اسرائیلی در خصوص توافق مذکور آمده است، به شرح زیر است:

ـ با اعلام توافق ریاض و تهران، رؤیای اسرائیلی برای برپایی یک ائتلاف عربی ضد ایرانی از میان رفت و واشنگتن باید در مواضعش بازنگری کند.

ـ توافق ایران و عربستان نقشه جدیدی برای خاورمیانه ترسیم می کند و شاید تماس ها برای یک توافق هسته ای جدید را احیا کند.

ـ توافق عربستان و ریاض ضربه ای به جنگ اسرائیلی ها علیه برنامه هسته ای ایران است که آثار و پیامدهای آن گسترده است.

مسلم است که بازگشت روابط میان ایران و عرستان و بازتاب مثبت آن برای امنیت و ثبات منطقه از طریق حل و فصل مشکلات از راه های دیپلماتیک، مساله ای نیست که خوشایند رژیم اشغالگر و جنایتکار اسرائیلی باشد. نه فقط برای رژیم صهیونیستی بلکه برای تمام نیروهای بیگانه اشغالگر مانند نیروهای آمریکایی که به دنبال فتنه انگیزی میان ملت ها به منظور توجیه حضور غیرقانونی خود در منطقه هستند، خوشایند نیست.

پربیننده ترین خبرها