توافق تهران ـ ریاض؛ پیام تبریک امیر کویت به ایران و عربستان

توافق تهران ـ ریاض؛ پیام تبریک امیر کویت به ایران و عربستان
يکشنبه 21 اسفند 1401 - 16:53

امیر کویت با استقبال از توافق ایران و عربستان، این رویداد را گامی مهم برای تقویت ثبات و امنیت منطقه و به سود تمام ملت ها و کشورهای جهان دانست.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش الأنباء، «شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح» در پیام هایی جداگانه به «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان و «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری ایران توافق دو کشور برای ازسرگیری روابط را به آنها تبریک گفت.

وی با تقدیر از تلاش های مشترک دو کشور در این زمینه ، این توافق مهم و سازنده را گامی مهم در راستای تحقق امنیت و ثبات و شکوفایی در منطقه و جهان و گسترش همکاری های دو کشور توصیف کرد که به سود تمام ملت ها و کشورهای منطقه است.

امیر کویت همچنین برای پادشاه عربستان و رئیس جمهور ایران آرزوی سلامتی و برای دو کشور آرزوی پیشرفت و شکوفایی کرد.

به گزارش ایرنا، به‌ دنبال سفر بهمن‌ ماه آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» به پکن، «علی شمخانی» از روز دوشنبه ۱۵ اسفند با هدف پیگیری توافقات سفر رئیس جمهور، مذاکرات فشرده‌ای را به‌منظور حل‌ و فصل نهایی موضوعات فیمابین تهران - ریاض با همتای سعودی خود در چین آغاز کرد.

در پایان این مذاکرات، روز جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱، بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن با امضای شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ ئی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین صادر و توافق تهران - ریاض برای ازسرگیری روابط دوجانبه و بازگشایی مجدد سفارتخانه‌های دو کشور بعد از هفت سال قطع رابطه اعلام شد.

پربیننده ترین خبرها