وزیر خارجه عربستان خواستار دیدار زودهنگام با امیرعبداللهیان شد

وزیر خارجه عربستان خواستار دیدار زودهنگام با امیرعبداللهیان شد
يکشنبه 21 اسفند 1401 - 23:34

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط گفت: توافق عربستان و ایران برای احیای روابط دیپلماتیک تایید کننده تمایل مشترک دو طرف برای حل اختلافات از طریق ارتباط و گفتگو است.

العالم ـ عربستان سعودی

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان در این گفت وگو آرزوی خود را برای دیدار زودهنگام با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود، بر اساس توافقات انجام شده، ابراز کرد.

وی افزود: ما در حال آماده شدن برای از سرگیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور طی دو ماه آینده هستیم و برای ما عادی است که در آینده دیدارهایی داشته باشیم.

وزیر امور خارجه عربستان درباره علاقه ریاض پس از اعلام توافق با تهران، گفت: مبنای روابط بین‌الملل وجود روابط دیپلماتیک بین کشورها است و بین دو کشور همسایه بزرگ عربستان و ایران پیوند مذهبی، فرهنگی، تاریخی و تمدنی مشترک وجود دارد.

وی افزود: «این توافق با حمایت و میانجیگری چین پس از چندین دور گفت‌وگو در دو سال گذشته در عراق و عمان حاصل شد و پادشاهی عربستان سعودی همچنان به مسیر آرامش و کاهش تنش ادامه می‌دهد و در قبال نقش خود در ارتقای امنیت و ثبات منطقه ای و بین المللی احساس مسوولیت می کند.

ما امیدواریم صفحه جدیدی را با ایران باز کنیم و افق های همکاری را ارتقا دهیم که تأثیر مثبتی بر تحکیم امنیت و ثبات و پیشبرد توسعه و رفاه، نه تنها در دو کشور، بلکه در منطقه و در کل دنیا داشته باشد.

پربیننده ترین خبرها