دیدار سفیر ایران با وزیر خارجه لیبی با هدف بازگشایی سفارت در طرابلس

دیدار سفیر ایران با وزیر خارجه لیبی با هدف بازگشایی سفارت در طرابلس
دوشنبه 22 اسفند 1401 - 10:14

سفیر آکردیته (غیر مقیم) جمهوری اسلامی ایران در لیبی با وزیر خارجه دولت وحدت ملی لیبی دیدار و درباره تقویت روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

العالم - ایران

دفتر اطلاع‌رسانی وزارت خارجه لیبی در بیانیه‌ای از دیدار «محمدرضا رئوف شیبانی» سفیر آکردیته (غیر مقیم) جمهوری اسلامی ایران در لیبی با «نجلاء المنقوش» وزیر خارجه دولت وحدت ملی لیبی خبر داد.

در این بیانیه آمده است که دو طرف در این دیدار راهکارهای تقویت روابط دوجانبه، فعال‌سازی کمیته اقتصادی مشترک بین لیبی و ایران و اجرای تمهیداتی برای ازسرگیری فعالیت سفارت ایران در طرابلس را بررسی کردند.

بنابر گزارش وبگاه «بوابة إفریقیا»، دو طرف در این دیدار همچنین به بررسی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخته و وزیر خارجه لیبی بار دیگر بر استقبال کشورش از احیای روابط عربستان سعودی و ایران تأکید کرد و آن را گامی مثبت و به نفع ثبات منطقه خواند.

به گزارش فارس، پیشتر وزارت خارجه لیبی در بیانیه‌ای ضمن استقبال از توافق ایران و عربستان برای احیای روابط دوجانبه اعلام کرد که این توافق به نفع هر دو کشور و منطقه است زیرا زمینه را برای گفت‌و‌گوی عربی و ایرانی فراهم و به کاهش تنش در خاورمیانه و خلیج فارس کمک می‌کند.

پربیننده ترین خبرها