اظهار خوش بینی جنبلاط درباره توافق ایران و عربستان

اظهار خوش بینی جنبلاط درباره توافق ایران و عربستان
سه شنبه 23 اسفند 1401 - 22:56

ولید جنبلاط، رهبر حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان، توافق عربستان و ایران را یک «رویداد بزرگ» توصیف و ابراز امیدواری کرد که توافق مذکور به انتخاب رئیس جمهور در لبنان منجر شود.

العالم - لبنان

جنبلاط در گفت‌وگوی رادیویی با «صوت لبنان» تأکید کرد: «یک حزب نمی‌تواند یک نامزد چالش‌برانگیز را بر دیگری دیکته کند و من یک رئیس‌جمهور توانمند در عرصه اقتصاد را که همه بر سر آن متفق القول باشند، ترجیح می‌دهم.»

وی گفت: «ریشه جنایت‌هایی که علیه مردم لبنان انجام شده، تنها در میان لبنانی ها نبوده، بلکه ناشی از اختلافات میان قدرت های بزرگ سیاسی در سطح منطقه و جهان دارد.

وی در مورد جنایت انفجار در بندر بیروت اظهار داشت : «تحقیقات پیرامون علت حادثه به علت اختلافات داخلی در لبنان متوقف شد چراکه برخی کشورها نمی‌خواهند حقیقت فاش شود».

وی با طرح این پرسش که آیا انفجار بندر نتیجه یک آتش سوزی کوچک در انبار مواد منفجره بوده، یا بندر مورد هدف موشک قرار گرفته است؟ افزود «درست اینجاست که سردرگمی بزرگ رخ می دهد».

وی خاطرنشان کرد: «تنها در صورتی که اسرائیل هدف قرار گیرد، از تحقیقات جلوگیری می‌شود. مأمور امنیتی بندر که تابعیت آمریکایی دارد، متواری شد و گویی او را از زندان فراری دادند.»

پربیننده ترین خبرها