سایه «نفرین دهه هشتم» همچنان بر سر رژیم صهیونیستی

سایه «نفرین دهه هشتم» همچنان بر سر رژیم صهیونیستی
چهارشنبه 24 اسفند 1401 - 16:16

رسانه های رژیم صهیونیستی چندی است همواره اصطلاح «نفرین دهه هشتم» را تکرار می کنند، بسیاری از اسرائیلی‌ها نیز باور دارند که عمر حکومت یهود بیش از 80 سال به طول نخواهد انجامید. این امر در رسانه های عربی نیز بازتاب فراوان داشته است.

العالم - فلسطین اشغالی

برای دهمین هفته متوالی، صدها هزار شهرک نشین صهیونیست علیه اصلاحات قضایی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر دولت اشغالگر، خواستار تصویب آن بود، تظاهرات کردند. تظاهرات اعتراضی هفته های اخیر نتوانست کنست را از اتخاذ چنین تصمیم هایی که بر بحران داخلی در این رژیم دامن می زند، باز دارد و منصرف نماید.

کنست در اولین جلسه بررسی پیشنهاد نتانیاهو، تصمیم «مصونیت» را تصویب کرد که از برکنارکردن نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جز در صورت بیماری جلوگیری و ممانعت می کند. تصویب این پیشنهاد نتانیاهو یکی از بحث برانگیزترین موارد در چارچوب اصلاح سیستم قضایی رژیم صهیونیستی است.

تصویب این قانون به عنوان اقدامی پیشگیرانه برای خنثی کردن تلاش مشاوران حقوقی و حقوقدانان مبنی بر انزوای نتانیاهو به دلیل پرونده های فساد وی بود. به طور کلی، پیش نویس اصلاحات قضایی، به صورت فعلی، اختیارات دیوان عالی را به شدت محدود می کند و به ائتلاف اکثریت سیاسی قدرت انتصاب قضات را می دهد.

بنابراین، رژیم اشغالگر صهیونیستی در یک وضعیت گسست داخلی و بی ثباتی امنیتی، سیاسی و اقتصادی به سر می برد که قبلاً هرگز شاهد آن نبوده است.

از زمان ارائه پیش نویس قانون پیشنهادی نتانیاهو، اعتراضات گسترده ای شکل گرفت که محدوده جغرافیایی آن در سرزمین های اشغالی گسترش یافت و منجر به سازماندهی اعتراضات در نزدیک به 100 نقطه در خیابان ها و میدان های اصلی واقع در فلسطین اشغالی شد.

با وجود هشدار رئیس ستاد ارتش اشغالگر مبنی بر خطر تفرقه در ارتش رژیم اشغالگر، ایهود باراک، نخست وزیر سابق، از افسران و سربازان خواست تا علیه دستورات نظامی شورش کنند و نسبت به آنچه که وی به عنوان «دیکتاتور امروز در کابینه حاکم» نامید، اعتراض خود را اظهار کنند.

در این راستا افسران و سربازان نیروهای ذخیره نیروی هوایی در اعتراض به تصمیمات کابینه نتانیاهو از شرکت در دوره های آموزشی سرباز زدند و یکی از افسران ارشد نیروهای ذخیره خواستار سلب مسئولیت از خود شد که بر سایر افسران و سربازان در نیروی هوایی ارتش رژیم اشغالگر تاثیر داشت.

گفتنی است 255 تاجر یهودی آمریکایی که در طول سال‌ها میلیون‌ها دلار در اقتصاد رژیم صهیونیستی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو ارسال کردند و هشدار دادند که در صورت انجام «انقلاب قانونی» کابینه وی، سرمایه‌گذاری های خود را متوقف خواهند کرد.

با این شرایط پرواضح است که اگر نتانیاهو به سیاست های خود ادامه دهد در حقیقت پایان رژیم جعلی اشغالگر را امضا می کند.

وی بنا دارد برای شکستن این تظاهرات ضمن استفاده از زور بیشتر با استفاده از خودروهای زرهی و نیروهای یگان ویژه تظاهرات کنندگان را محاصره می‌کند؛ اما این اقدامات کابینه برعکس شاخص‌های ترس صهیونیست‌ها را از شکاف داخلی در رژیم اشغالگر افزایش می‌دهد و آثار منفی اش تنها به این محدود نمی شود بلکه به شکاف در ارتش این رژیم، فرار شرکت‌ها و فروپاشی اقتصادی نیز منجر می شود؛ بلکه ممکن است پیامدهای منفی از این هم فراتر رفته و به جنگ داخلی، تجزیه و حتی سقوط واقعی رژیم صهیونیستی منجر شود.

پایان رژیم اشغالگر دیر یا زود «پایانی اجتناب ناپذیر» است، زیرا رژیمی جعلی و ساختگی است که بر اساس غصب سرزمین فلسطین پایه ریزی شده است و تاکنون بقای خود را همیشه با زور و سلاح تضمین کرده است، اما در حال حاضر مشغول شدن به بحران ها و تفرقه های داخلی به سقوط این رژیم سرعت خواهد بخشید.

شایان ذکر است اصرار مقاومت بر رویارویی با این رژیم اشغالگر، گامی مؤثر در سقوط این رژیم خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها