نیروهای ویژه صهیونیستی: از یکشنبه در ارتش خدمت نمی‌کنیم

نیروهای ویژه صهیونیستی: از یکشنبه در ارتش خدمت نمی‌کنیم
جمعه 26 اسفند 1401 - 01:37

یکصد تن از نیروهای ذخیره سرویس عملیات ویژه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب اعلام کردند در اعتراض به اصلاحات قضایی از یکشنبه در ارتش خدمت نخواهند کرد.

العالم-فلسطین اشغالی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند، صدها تن از نیروهای ذخیره عملیات ویژه بخش اطلاعات نظامی، موساد و شاباک اعلام کردند که از روز یکشنبه به خدمت داوطلبانه خود در ارتش ادامه نمی‌دهند.

این نیروها در بیانیه‌ای اعلام کردند، روز یکشنبه نخستین قانون دیکتاتوری در قرائت دوم و سوم آن تصویب خواهد شد که روز وحشتناکی خواهد بود.

همچنین رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند، یکصد نفر از افسران یگان سری نیروی هوایی رژیم اشغالگر در نامه‌ای به فرمانده نیروی هوایی اعلام کردند که در نیروی ذخیره خدمت نمی‌کنند.

در لایحه کابینه نتانیاهو موسوم به "اصلاح قانون قضایی" که ساکنان سرزمین‌های اشغالی از آن به کودتای قانون اساسی تعبیر می‌کنند، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه دستگاه اجرایی و قانونگذاری در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این لایحه همچنین اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

این لایحه در جلسه کنست (پارلمان) که در هفته‌های گذشته برگزار شد، در قرائت اول با ۶۳ رأی موافق و ۴۷ رأی مخالف به تصویب رسید.

این لایحه برای آن که تصویب و به قانون تبدیل شود، باید در شور دوم و سوم نیز به رأی گذاشته شود و در کمیسیون‌های تخصصی رأی آورد و در صورت تصویب نهایی به قانون تبدیل خواهد شد.

نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با همین لایحه «اصلاح نظام قضایی» از محاکمه فرار کند.

ایهود اولمرت نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نیز افشا کرد که تلاش نتانیاهو و حزب وی برای اصلاحات در دستگاه قضایی که صهیونیست‌ها از آن به عنوان کودتا یاد می‌کنند، برای تبرئه بنیامین نتانیاهو از محاکمه است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها