مفتی عمان: توافق تهران و ریاض، رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخت

مفتی عمان: توافق تهران و ریاض، رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخت
جمعه 26 اسفند 1401 - 12:32

مفتی عمان با تأکید بر لزوم حفظ صلح و وفاق در منطقه، گفت که توافق ایران و عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخت.

العالم _ جهان اسلام

«احمد بن حمد الخلیلی» مفتی عمان اخیرا در پیامی که در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر منتشر کرد، به روابط ایران و عربستان سعودی پرداخت.

بنابر گزارش امروز (جمعه) وبگاه «الخلیج اونلاین»، مفتی عمان گفت که ارکان رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی بعد از توافق ایران و عربستان سعودی به لرزه درآمد و در دل‌هایشان وحشت افتاد. الخلیلی اضافه کرد: «رژیم صهیونیستی به یقین رسید که این توافق زنگ رفتن ابدی آن‌هاست.»

او در ادامه از تمامی طرف‌ها خواست که تقوای خدا را پیشه کنند و صلح و وفاق را حفظ نمایند، چراکه مسلمانان برادر یکدیگر هستند و نباید به برادر خود ستم کنند و او را تنها بگذارند و تحقیر نمایند.

مفتی عمان افزود: «ما وحدت میان برادران منطقه را گرامی می‌داریم و از الفت و وفاق میان آن‌ها استقبال می‌نماییم و خواستار همکاری در این زمینه هستیم.»

او همچنین در بخش دیگری از سخنانش از نقش عمان در توافق ایران و عربستان سعودی تشکر و قدردانی کرد و در عین حال اظهار داشت: «این رسالتی است که عمان از اجداد خود در طول تاریخ به ارث برده است.»

ایران و عربستان سعودی، جمعه هفته گذشته، با میانجیگری چین روابط دیپلماتیک خود را ازسرگرفتند. در این توافق آمده بود که روابط تهران و ریاض و بازگشایی متقابل سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های آن‌ها حداکثر طی دو ماه آینده صورت خواهد گرفت.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها