آغاز مرحله تاکتیکی رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین

جمعه 26 اسفند 1401 - 20:02

مرحله تاکتیکی رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین، که در سواحل جنوبی ایران و در شمال اقیانوس هند آغاز شده است ، بر اجرای عملیات برای مبارزه با تروریسم و مقابله با ​​دزدی دریایی متمرکز است.

العالم- ایران

به گزارش العالم، امیر دریادار دوم "مصطفی تاج الدینی" معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سخنگوی رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین گفت: امروز بیشتر مراحل تاکتیکی این رزمایش برای آزمایش هماهنگی بین تمامی نیروهای شرکت‌کننده انجام می‌شود و تمامی این مراحل توسط ناظران داخلی و خارجی از پاکستان و قزاقستان که در رزمایش حضور دارند، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

در این تمرین‌ها ، عملیات نظامی واقعی شبیه‌سازی می‌شود و طی آن، سه کشور بر سطح هماهنگی فی‌مابین و به‌ویژه بر آمادگی کامل‌شان برای پاسخ به هر تحرکی که ثبات منطقه را هدف قرار می‌دهد، تأکید دارند.

همچنین در این تمرین‌ها از گلوله جنگی برای شلیک به اهداف دریایی و هوایی استفاده می‌شود. تمرین‌های تاکتیکی متنوعی نیز از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور ربوده شده و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش پیش‌بینی شده است.

سرهنگ "محمد نوذری" فرمانده پایگاه مستقل امام علی (ع) نیروی دریایی سپاه شهرستان چابهار نیز اظهار داشت: همانطور که می‌دانید پیام این رزمایش صلح، دوستی و امنیت پایدار دریایی است و برگزاری این رزمایش نشان می‌دهد که ایران می‌تواند نیروهای دریایی را گردهم بیاورد و از این طریق و با استفاده از تمام توانمندی‌ها امنیت و آرامش دریایی برقرار کند.

برخی معتقدند که رزمایش در شمال اقیانوس هند یک بلوک نظامی جدید را در رویارویی با ائتلاف‌هایی ایجاد می‌کند که امنیت و ثبات در منطقه را هدف گرفته‌اند.

پربیننده ترین خبرها