مخالفت کاخ سفید با پیشنهاد چین برای آتش بس در اوکراین

مخالفت کاخ سفید با پیشنهاد چین برای آتش بس در اوکراین
شنبه 27 اسفند 1401 - 07:31

یک مقام ارشد در واشینگتن گفت آمریکا در حال حاضر با برقراری آتش‌بس میان روسیه و اوکراین مخالف است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز جمعه گفت: آمریکا با پیشنهاد چین برای آتش‌بس در اوکراین مخالف است. وی مدعی شد چنین آتش‌بسی تنها یک راهکار جهت تثبیت موقعیت روسیه و تجدید قوای این کشور پیش از حملات‌ تازه خواهد بود.
این در حالی است که شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین در قالب سفری سه روزه در تاریخ ۲۰ مارس (دوشنبه ۲۹ اسفند) عازم مسکو خواهد شد و احتمال می‌رود وی در این سفر برای برقراری آتش‌بس میان روسیه و اوکراین طرحی را مطرح کند.
کربی در گفت‌وگو با خبرنگاران و در پاسخ به پرسشی در خصوص سفر رییس‌جمهور چین به روسیه گفت: «ما در حال حاضر از درخواست برای آتش‌بس حمایت نمی‌کنیم.»
جان کربی اضافه کرد: «ما قطعاً از درخواست‌ چین در نشست در مسکو برای آتش‌بس که صرفاً به نفع روسیه باشد، حمایت نمی‌کنیم.»
آمریکا و کشورهای غربی از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، اقدام به ارسال سلاح، تجهیزات و دیگر کمک‌ها به اوکراین کرده‌اند و حالا نگران هستند که آتش‌بس، فشار را بر نیروهای روسیه کاهش دهد و به کرملین فرصتی برای تجدید قوا پیش از حملات تازه بدهد.
جان کربی در این خصوص مدعی شد: «آتش‌بس در حال حاضر... عملاً برای تحکیم تصرفات روسیه است».
او در ادامه ادعای خود افزود: «پس از آن، روسیه آزادانه از آتش‌بس استفاده می‌کند تا مواضع خود را در اوکراین تحکیم و بازسازی کند و ضمن تجدید قوا حملات خود را در زمان دلخواه از سر بگیرد. ... ما معتقدیم که این گامی به سوی صلحی عادلانه و پایدار نیست.»

پربیننده ترین خبرها