رئیس کمیته روابط خارجی مجلس: از عادی سازی روابط با بحرین استقبال می کنیم

شنبه 27 اسفند 1401 - 14:47

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار هیأت‌های پارلمانی ایران و بحرین در حاشیه کنفرانس بین‌المللی پارلمانی گفت که از گفت وگو و بازگشت روابط تهران و منامه به حالت قبلی استقبال می کنیم.

العالم - بحرین

«عباس گلرو» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با شبکه العالم در خصوص برگزاری مجمع جهانی مجالس اظهار داشت: مجمع جهانی مجالس همه مجالس جهان را در بر می گیرد و هر سال دو بار برگزار می شود که صد و چهل و ششمین دوره این مجمع در بحرین برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد، هیأت پارلمانی ایران نیز در این کنفرانس شرکت کرد. موضوع این مجمع، همزیستی مسالمت آمیز با حضور تمامی مجالس سراسر جهان بود.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: هیئت پارلمانی ایران در این کنفرانس شرکت کرده و جلسات متعددی با هیأت‌های مجالس عربی از جمله عربستان سعودی و سایر کشورهای اسلامی و عربی داشته است و فضای مثبتی در این کنفرانس برقرار بود.
گلرو خاطرنشان کرد: ماده واحده ای از سوی کشورهای غربی در کنفرانس بین المللی مجالس برای رسیدگی به بحران های انسانی ارائه شد اما به موضوع مردم فلسطین نپرداخته بود. وی بر دفاع از امنیت ملی ایران، عدم تضییع حقوق ملت فلسطین و دفاع از آرمان فلسطین تاکید کرد.
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس ایران پیگیر روابط با کشورهای عربی و اسلامی است و کمیته های دوستی برای توسعه روابط ایران با مجالس کشورهای عربی و اسلامی فعال هستند.
گلرو از بازگشایی سفارت ایران در امارات خبر داد و گفت: سفارتخانه های ایران در سایر کشورهای عربی نیز باز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه کشورهای منطقه باید برای جلوگیری از ایجاد تنش و نزاع توسط بیگانگان در منطقه با یکدیگر متحد شوند، تاکید کرد: برای دستیابی به اهداف عالیه اسلامی، پیشبرد روابط در منطقه ضروری است.
گلرو بر مقابله با مداخلات خارجی در منطقه و ایستادگی در برابر این دخالتها تاکید کرد.
وی گفت: در این کنفرانس نشستی بین هیأت پارلمانی ایران با هیأت‌های اردن، بحرین و سایر کشورهای عربی برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها