تشدید اعتراضات فرانسه؛ خشم مردم از طرح ماکرون برای افزایش سن بازنشستگی

تشدید اعتراضات فرانسه؛ خشم مردم از طرح ماکرون برای افزایش سن بازنشستگی
شنبه 27 اسفند 1401 - 18:49

همزمان با تداوم اعتراضات در فرانسه، امانوئل ماکرون با بزرگترین چالش در مسیر حفظ قدرت خود مواجه شده است.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش رویترز، اعتصابات پالایشگاه ها روز شنبه در فرانسه ادامه یافت و تظاهرات بیشتری در سرتاسر کشور در بحبوحه خشم از افزایش سن بازنشستگی توسط دولت بدون رأی پارلمان، برنامه‌ریزی شده است.
ناآرامی فزاینده، همراه با انباشت زباله در خیابان های پاریس پس از اعتصاب کارگران، امانوئل ماکرون - رئیس جمهور - را پس از اعتراضات موسوم به "جلیقه زردها" در دسامبر 2018 با بزرگترین چالش برای قدرت خود مواجه کرده است.
به گفته سخنگوی توتال، حدود 37 درصد از کارکنان عملیاتی این شرکت در پالایشگاه‌ها و انبارها - در سایت هایی از جمله فیزین در جنوب شرقی فرانسه و نرماندی در شمال - روز شنبه اعتصاب کردند.
در همین حال، اعتصابات در راه‌آهن نیز ادامه یافت.
پلیس ضد شورش شامگاه جمعه در پاریس با معترضان درگیر شد. همچنین تظاهراتی در میدان کنکورد پایتخت، نزدیک ساختمان پارلمان، برگزار شد که با دستگیری 61 نفر به پایان رسید.
در حالی که شبکه تلویزیونی BFM تصاویری از تظاهرات در شهرهایی مانند کامپیه در شمال، نانت در غرب و سنت اتین در مرکز فرانسه را نشان داد، تجمع دیگری در پاریس برنامه ریزی شده است.
اتحادیه های اصلی فرانسه گفته اند که به بسیج نیروهای خود ادامه خواهند داد تا این تغییرات را لغو کنند. یک اعتصاب گسترده صنعتی نیز برای روز پنج‌شنبه هفته جاری برنامه‌ریزی شده است.
در حالی که هشت روز تظاهرات سراسری از اواسط ژانویه، و بسیاری از اقدامات صنعتی محلی، تا کنون عمدتاً مسالمت آمیز بوده است، ناآرامی های سه روز گذشته یادآور اعتراضات جلیقه زردها است که در اواخر سال 2018 به دلیل قیمت بالای سوخت آغاز شد؛ اعتراضاتی که ماکرون را به ایجاد تغییر جزئی در مالیات بر کربن وادار کرد.
اصلاحات اساسی ماکرون، سن بازنشستگی را دو سال بالا می‌برد و به 64 سال می‌رساند. دولت می گوید این تغییر برای اطمینان از عدم فروپاشی سیستم بازنشستگی کشور ضروری است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها