کره شمالی در بحبوحه رزمایش آمریکا و کره جنوبی موشکی به دریا پرتاب کرد

کره شمالی در بحبوحه رزمایش آمریکا و کره جنوبی موشکی به دریا پرتاب کرد
يکشنبه 28 اسفند 1401 - 08:43

این پرتاب، سومین دور آزمایش تسلیحاتی کره شمالی از زمان آغاز رزمایش نظامی مشترک ارتش آمریکا و کره جنوبی در هفته گذشته است.

العالم - آسیا

به نقل از آسوشیتدپرس، بنا بر اعلام همسایگان کره شمالی، این کشور روز یکشنبه شیئی شبیه به یک موشک به سمت دریا شلیک کرد. کره شمالی در واکنش به رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی که آنها را به عنوان تمرینی برای تصرف خاکش تلقی می کند، فعالیت های آزمایشی را افزایش داده است.

وزارت دفاع و گارد ساحلی ژاپن اعلام کردند جسمی شبیه به یک موشک کره شمالی صبح یکشنبه شلیک شده است. آنها جزئیات بیشتری ارائه نکردند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نیز به نقل از ارتش این کشور گزارش داد کره شمالی یک موشک بالستیک به سمت آب های شرقی این کشور شلیک کرده است.

این پرتاب، در صورت تایید، سومین دور آزمایش تسلیحاتی کره شمالی از زمان آغاز رزمایش نظامی مشترک ارتش آمریکا و کره جنوبی در هفته گذشته است.

کره شمالی این مانورها را عملیاتی برای آغاز تهاجم می داند اما آمریکا و کره جنوبی گفته اند که اقدام آنها ماهیت دفاعی دارد. آخرین رزمایش آمریکا و کره جنوبی که شامل شبیه‌سازی رایانه‌ای و تمرینات میدانی می‌شود، تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

تسلیحات کره شمالی که به‌تازگی آزمایش شده است، شامل دوربردترین موشک بالستیک قاره پیمای این کشور موسوم به Hwasong-17 است که برای حمله به خاک ایالات متحده طراحی شده است. رسانه دولتی کره شمالی با نقل قول از کیم جونگ اون، رهبر کشور، گفت پرتاب این موشک به منظور ایجاد هراس در دشمنان بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها