گفتگوی شمخانی با رئیس پارلمان و رئیس شورای قضایی عراق

گفتگوی شمخانی با رئیس پارلمان و رئیس شورای قضایی عراق
دوشنبه 29 اسفند 1401 - 10:04

دریادار علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که به بغداد سفر کرده است، با «محمد الحلبوسی» رئیس مجلس نمایندگان عراق و «فائق زيدان» رئیس شورای عالی قضایی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

العالم - عراق

«الحلبوسی» رئیس مجلس نمایندگان عراق و «زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق در دو دیدار جداگانه با دریادار شمخانی، توافق اخیر تهران و ریاض برای از سرگیری روابط دوجانبه را به شمخانی تبریک گفتند و تاکید کردند که عراق از این توافق و پیشبرد آن حمایت می کند.

در این گفتگوها ضمن بررسی فرصت‌های گسترده همکاری‌ در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری میان ایران و عراق، بر ضرورت غلبه بر موانعی که مانع این امر می‌شوند و سرعت بخشیدن به پروژه‌های مشترک اقتصادی تاکید شد.

دریادار شمخانی در این دو دیدار از تلاش های ارزنده دولت عراق با میزبانی 5 دور مذاکرات ایران و عربستان قدردانی نمود و تاکید کرد این امر نقشی تعیین کننده در دستیابی به توافق دوجانبه اخیر داشته است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران اظهار داشت: پیگیری جدی پرونده جنایت تروریستی آمریکا علیه فرماندهان پیروزی و تلاش مشترک با هدف مجازات تمام عاملان این جنایت شنیع، از اولویت های دو کشور ایران و عراق است.

وی خواستار استفاده از تمام ظرفیت های حقوقی و بین المللی موجود در این زمینه شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها