اظهارات جنجالی وزیر صهیونیست: چیزی به نام تاریخ و ملت فلسطین وجود ندارد!

اظهارات جنجالی وزیر صهیونیست: چیزی به نام تاریخ و ملت فلسطین وجود ندارد!
دوشنبه 29 اسفند 1401 - 17:26

وزیر دارایی کابینه تندروی نتانیاهو بار دیگر اظهارات نژادپرستانه و غیرواقعی خود را درباره فلسطین و ساکنان حقیقی آن تکرار کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، یکی از وزرای تندروی کابینه نتانیاهو با مطرح کردن اظهاراتی عجیب و نژادپرستانه مدعی شد «چیزی به نام مردم فلسطین وجود ندارد». این در حالی است که کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی که تندروترین کابینه در تاریخ این رژیم محسوب می‌شود، روز دوشنبه توانست بخشی از طرح خود برای بازنگری در ساختار قضایی را به پیش ببرد.
ائتلاف بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، گفت در حال پیشبرد بخشی مهم از بازنگری قضایی است - که به ائتلاف اجازه می‌دهد بر فرایند تعیین قضات کنترل داشته باشد. پارلمان رژیم صهیونیستی هفته آینده تعطیلات یک‌ماهه خود را آغاز خواهد کرد.
این تحولات یک روز پس از آن رخ داد که یک هیئت صهیونیستی و فلسطینی در نشستی در مصر با میانجیگری مقامات مصری، اردن و ایالات متحده دیدار کردند.
اظهارات این وزیر، منعکس کننده نفوذ محدودی است که دولت بایدن بر کابینه جدید راست افراطی رژیم صهیونیستی دارد و پرسش‌هایی را در مورد اثربخشی تلاش برای کاهش تنش‌ها، هم در داخل سرزمین‌های اشغالی و هم با فلسطینی‌ها، در آستانه فرا رسیدن ماه رمضان و تعطیلات صهیونیست‌ها مطرح می‌کند.
وقتی مذاکره‌کنندگان در مصر در حال صدور بیانیه ای مشترک بودند، بزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در پاریس سخنرانی کرد و مدعی شد ایده وجود مردم و ملت فلسطین، مصنوعی و ساختگی است.
او اواخر روز یکشنبه در اظهارات نژادپرستانه و جنجالی خود در فرانسه گفت: «چیزی به نام ملت فلسطین وجود ندارد. هیچ تاریخ فلسطینی وجود ندارد. هیچ زبان فلسطینی وجود ندارد.» در اثنای این سخنرانی، نقشه ای از سرزمین‌های اشغالی در برابر وی قرار داشت.
محمد اشتیه، نخست وزیر دولت خودگردان فلسطین، اظهارات اسموتریچ را «شواهدی قطعی از ایدئولوژی افراطی و نژادپرستانه صهیونیستی حاکم بر احزاب کابینه فعلی اسرائیل» دانست.
اسموتریچ، رهبر شهرک نشینان راست افراطی که مخالف تشکیل کشور فلسطین است، سابقه اظهارات توهین‌آمیز علیه فلسطینی ها را در کارنامه خود دارد. او ماه گذشته پس از حمله شهرک نشینان صهیونیست به شهری در پاسخ به یک تیراندازی که دو صهیونیست را از پای درآورد، خواستار «پاک کردن» یکی از شهرهای فلسطینیان در کرانه باختری شد. اسموتریچ بعد از تشدید انتقادات بین‌المللی ناچار به عذرخواهی شد.

پربیننده ترین خبرها